کتاب راهنمای گردشگری کاشان و آران‌ و بیدگل تدوین می‌شود

کویر و کاروان‌سرای مرنجابکاشان فردا – دبیر فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری با اشاره به جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری در نقاط شمالی استان اصفهان، از تدوین کتاب راهنمای گردشگری منطقه فرهنگی کاشان و آران ‌و بیدگل خبر داد.

آرش نورآقایی جمعه ۲۷ تیرماه در حاشیه بازدید از کویر مرنجاب به ایرنا گفت: این کتاب به‌روزترین کتاب گردشگری دنیا برای معرفی منطقه خواهد بود و همه ظرفیت‌های منطقه از آران و بیدگل، سفیدشهر، نوش‌آباد، ابوزیدآباد و کویر مرنجاب و سنبک تا کاشان، قمصر، نیاسر، نراق، مشهداردهال، بادرود، ابیانه و سایر منطقه‌های مطرح را پوشش خواهد داد.

نورآقایی با اشاره به آغاز تدوین کتاب از حدود یک ماه پیش، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود این کتاب در پاییز رونمایی شود که علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری، آداب و رسوم، غذاها، هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های منطقه را هم ‌معرفی خواهد کرد.

دبیر فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری با اشاره به سفرهای بی‌شمار خود به منطقه مرنجاب در سال‌های گذشته، ادامه داد: این سفر با بقیه سفرها تفاوت زیادی دارد و علت آن هم این است که یک کار تحقیقاتی بزرگ با همراهی جامعه محلی مهمان‌نواز آران و بیدگلی را دنبال می‌کنیم.

نورآقایی تشریح کرد: منطقه زیبا و منحصر به فرد کویر مرنجاب به تنهایی ویژگی جغرافیایی یک کشور را داراست؛ چنانکه گونه‌های مختلف گیاهی، جانوری، اختلافات دمایی، مناطق کوهستانی و سایر جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی را در خود دارد که در هیچ جایی در دنیا این جاذبه‌ها را در کنار هم نمی‌توان یافت.

کاشان با ۳۲۵ اثر ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی، و آران‌وبیدگل با ۱۴۹ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ثبت ملی دو شهرستان استان هستند که بعد از مرکز استان بیشترین آثار ثبت ملی را در اختیار دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.