افزایش ۷۵ درصدی برداشت گیلاس از باغ‌های رحق کاشان

گیلاسکاشان فردا – مدیر جهاد کشاورزی کاشان از آغاز برداست گیلاس از باغ‌های کاشان خبر داد و افزود: رعایت اصول علمی، میزان برداشت گیلاس از باغ‌های روستای رحق کاشان را ۷۵ درصد افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مجید کافی‌زاده گفت: پیش از این باغداران کاشانی از هر هکتار ۱۰ تن گیلاس برداشت می‌کردند که این میزان با رعایت اصول علمی کشت به ۴۰ تن در هر هکتار رسیده است.

کافی‌زاده با بیان اینکه برداشت گیلاس در ۱۰۰ هکتار از باغ‌های روستای رحق کاشان آغاز شده گفت: امسال با میانگین عملکرد ۴۰ تن در هر هکتار بیش از ۹۰۰ تن گیلاس در روستای رحق کاشان برداشت خواهد شد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود عایدی امسال ۲ هزار بهره‌بردار و باغدار از این محصول، ۹ میلیارد تومان باشد.

بیشتر بخوانیم:
+
برداشت 300 تن آلبالو از باغ‌های کاشان

گیلاس، میوه‌ای درختی و دارای هسته و گوشت‌دار و دارای گونه‌های متعدد و در تمام ایران پراکنده‌است. از گیلاس علاوه بر مصرف به عنوان میوه خام، مربا و کمپوت ساخته می‌شود. برگ آن به صورت دم‌کرده برای درمان بیماری کلیه و کبد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میوه گیلاس در سلامت چشم، سلامت پوست، پیری و کاهش وزن مؤثر است.

گیلاس‌های شیرین خام دارای ۸۲٪ آب، ۱۶٪ کربوهیدرات، ۱٪ پروتئین و مقدار ناچیزی چربی هستند. فیبر غذایی و ویتامین ث متوسطی دارند،‌ در مقایسه با گیلاس‌های شیرین، گیلاس ترش خام (آلبالو) در هر ۱۰۰ گرم حاوی مقدار کمی بیشتر ویتامین ث (۱۲٪) و ویتامین آ (۸٪)هستند.

ایران با تولید ۲۲۵ هزار تن (۱۲درصد تولید دنیا) سومین تولیدکننده گیلاس در جهان بعد از ترکیه و آمریکا است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.