کم‌هزینه‌ترین روش مهار کرونا استفاده از ماسک است

دکتر مسعود دهقانی رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشانکاشان فردا – مدیر مرکز بهداشت کاشان ورود به حالت قرمز در کاشان را نتیجه دشواری در تغییر رفتار و نگرش مردم و مسئولان عنوان کرد.

دکتر مسعود دهقانی تاکید کرد: در حال حاضر بهترین و ارزان‌ترین روش برای پیشگیری و کاهش انتشار ویروس کرونا، استفاده صحیح از ماسک یک بار مصرف است و مسافران تاکسی و اتوبوس هنگام سوارشدن ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده از ماسک را فراموش نکنند و شهروندان هم باید در غالب تذکر و ارشاد آنها را به رعایت نکات بهداشتی ملزم کرده و شرایط بحرانی کاشان را گوشزد کنند.

بیشتر بخوانیم:
+
با همدلی و همراهی به مهار کرونا کمک کنیم

دکتر دهقانی برگزاری تجمعات، جشن‌های عروسی و مراسم عزاداری را در شرایط بیماری به صلاح مردم و جامعه ندانست و بیان کرد: برخی شهروندان پس اعلام تعطیلی تالارها و عزاداری ها، اقدام به برگزاری آنها در باغ تالارها می‌کنند که ممنوع است.

وی با بیان اینکه وضعیت قرمز کاشان ممکن است ادامه‌دار باشد، خاطرنشان شد: برای قطع زنجیره شیوع کرونا محدودیت‌هایی برای اصناف و شهروندان در نظر گرفته شد، ولی در عوض مردم پس از چند ماه گذران دوران کرونا توصیه‌های ابتدایی مانند شستن دست‌ها با آب و صابون، پرهیز از نگهداری مواد غذایی در فضای روباز و جلوگیری از رفت‌وآمدهای غیرضروری را فراموش کرده‌اند.

مدیر مرکز بهداشت کاشان عنوان کرد: در انجام برخی از امور پیشگیری به دلیل ساختار پیچیده و ناشناخته کرونا، محدودیت‌های منابع تولید به دلیل تحریم‌ها و طولانی‌شدن اپیدمی کویید ۱۹ چندان موفق نبوده‌ایم، ولی مهمترین چالش پیش روی همکاران بهداشت و درمان در کاشان‌ دشواری تغییر رفتار و نگرش و رفتار مردم و مسئولان در ارتباط با خطر جدی ویروس کرونا است.

دکتر دهقانی اظهار کرد: پس از گذشت ۵ ماه از شیوع کرونا در کاشان تنها نیمی از راه مبارزه را طی کرده‌ایم و باید برای ادامه راه ضمن تدوین برنامه‌ایی جامع و مدون حفاظت از خود و خانواده را در اولویت قرار دهیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.