جهش شناسایی‌شده در کرونا نشان‌دهنده مسری‌ترشدن این ویروس است

دکتر حمیدرضا بنفشه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشانکاشان فردادکتر حمیدرضا بنفشه، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: جهش شناسایی‌شده در کرونا ویروس جدید نشان‌دهنده مسری‌ترشدن این ویروس است.

دکتر بنفشه افزود: تحقیقات جدید منتشرشده، نوعی جهش ژنتیکی جدید در ویروس کرونا را شناسایی کرده که می‌تواند منجر به مسری‌تر شدن این ویروس شده و حتی می‌تواند به آلودگی دوباره افرادی منجر شود که به دلیل ابتلای به این ویروس در گذشته در خون خود آنتی‌بادی‌های ضد این ویروس را نیز داشته باشند.

وی تصریح کرد: دانشمندان دریافتند این جهش مربوط به پروتئین‌های اسپایک سطح ویروس است و باعث می‌شود تا ویروس سریع‌تر به سلول‌های میزبان نفوذ کند و همانندسازی سریع‌تری داشته باشد، اما این جهش باعث افزایش کشندگی ویروس برای مبتلایان نمی‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با بیان اینکه دانشمندان دریافتند ویروس‌ها اغلب برای فرار از آنتی‌بادی‌های ایجاد شده توسط سیستم ایمنی بدن، جهش می‌یابند، ادامه داد: این پدیده ویروسی که باعث ایجاد تغییرات کافی برای جدایی از ویروس اصلی می‌شود به عنوان رانش آنتی‌ژنی شناخته می‌شود.

دکتر بنفشه، با بیان اینکه صحت تحقیقات جدید در آینده مشخص می‌شود، تاکید کرد: استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی ضروری است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.