شرایط اهدای پلاسما و محل‌های دریافت پلاسما در کاشان اعلام شد

پلاسما درمانیکاشان فردا – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: پلاسمادرمانی کاملا رایگان در بیمارستان شهید بهشتی کاشان انجام می‌شود.

دکتر محمد حاجی‌جعفری در گفت‌و‌گو با اهل کاشانم در تشریح این روش درمانی توضیح داد: در این روش پادتن واقع در پلاسمای خون بیمار کرونایی که دو تا چهار هفته از بهبود او گذاشته است، به بیمار کرونایی بدحال تزریق می‌شود تا بدن او نیز در مقابل کرونا ایمن شود.

وی روش دیگر درمان مبتلایان کووید-۱۹ را نوعی از دیالیز به نام هموپرفیوژن معرفی کرد که در آن از نوعی کاتریج استفاده می‌شود که وارداتی است و شامل نوعی فیلتر است که سموم بدن را می‌گیرد. برای خرید این کاتریج، برای هر دوره درمانی مبلغی نزدیک هفت میلیون تومان لازم است.

بیشتر بخوانیم:
+
مراکز اهدای پلاسما به غیر از بیمارستان بهشتی در کاشان راه‌اندازی می‌شود

دکتر حاجی جعفری با بیان اینکه در هموپرفیوژن برای هر بیمار سه تا پنج بار این روش درمانی انجام می‌شود، یادآور شد: بیمارستان شهید بهشتی کاشان آن قسمتی که مربوط به دستگاه‌های این روش درمانی است را در اختیار دارد، ولی برای هر بیمار باید کاتریج مخصوص آن استفاده شود که این کاتریج آزاد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شهروندانی که قبلا کرونا گرفته و دو تا چهار هفته از بهبودی آنان گذشته است، دعوت  کرد برای اهدای پلاسمای خون خود با مراجعه به یکی از سه مرکز پایگاه انتقال خون کاشان، بخش دیالیز بیمارستان اخوان و بیمارستان شهید بهشتی مراجعه و با اهدای پلاسمای خود به مداوای بیماران کرونایی بشتایند.

دکتر حاجی‌جعفری تاکید کرد: داوطلبان اهدای پلاسما، حتما قبل از مراجعه حضوری برای اهدای پلاسما، ابتدا با شماره ۵۵۴۴۲۰۱۵ و ۵۵۴۴۴۰۱۶ از ساعت ۸ تا ۱۴ تماس گرفته و اعلام آمادگی کنند. کارشناسان پس از آن با داوطلبان تماس می‌گیرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.