تمدید قراردادهای اجاره‌خانه تا سه ماه پس از اتمام شرایط اضطراری کرونا

تمدید اجاره قراردادهای اجاره املاک مسکونی استیجاریکاشان فردا – روابط عمومی فرمانداری کاشان اعلام کرد: قراردادهای اجاره‌خانه‌ای که هنوز تمدید نشده، در صورت تمایل مستاجر به ماندن، تا سه ماه پس از پایان شرایط اضطراری کرونا که وزرات بهداشت اعلام کند، تمدید‌شده محسوب می‌شود.

بر اساس مواد ٩ و ١٠ مصوبات بیست ‌و‌ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا که به تایید ریاست جمهوری رسیده است:
با عنایت به شرایط اقتصادی تحمیلی بر کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا و همچنین تحریم‌های ظالمانه و با لحاظ ضرورت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، کلیه قراردادهای اجاره مربوط به املاک مسکونی استیجاری که تا تاریخ ۸ تیر۹۹ هنوز تمدید نشده است، در صورت عدم توافق بین طرفین و تمایل مستاجر، تا سه ماه پس از اعلام رسمی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نسبت به پایان شیوع کرونا و اتمام شرایط اضطراری تمدید می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ بخشش ۲ ماه اجاره‌بهای مستأجرین زیباسازی کاشان

+ دانشگاه آزاد کاشان ۲ ماه اجاره مستاجرین خود را بخشید

حداکثر افزایش اجاره‌بها یا مبلغ رهن برای شهر تهران تا ۲۵ درصد، کلان‌شهرهای دیگر (مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، کرج، اهواز، قم، کرمانشاه) تا ۲۰ درصد و سایر شهرهای کشور تا ۱۵ درصد خواهد بود.

بر اساس مواد ۲ مصوبات بیست‌و‌نهمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا، عدم صدور حکم تخلیه توسط محاکم دادگستری و شوراهای حل اختلاف به عنوان ضمانت اجرای این مصوبه می‌باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.