آمریکا سرمایه‌گذاری در تولید واکسن کرونا را دو برابر افزایش داد

موفقیت اولیه واکسن شرکت دارویی مدرنا برای کروناکاشان فردا – دولت آمریکا سرمایه‌گذاری خود در آزمایش‌ها و پژوهش‌های «مدرنا» برای تولید واکسن احتمالی کووید-۱۹ را دو برابر افزایش داد و به حدود یک میلیارد دلار رساند.

آن‌طور که شرکت داروسازی مدرنا گفته به این رقم که پیشتر ۴۸۳ میلیون دلار بود، ۴۷۲ میلیون دلار دیگر اضافه شده‌است.

مدرنا از روز دوشنبه قرار است وارد فاز اصلی و تقریبا نهایی کارآزمایی بالینی واکسن شود.

این شرکت در توضیح افزایش کمک‌هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری دولت آمریکا می‌گوید کارآزمایی فاز ۳ دربرگیرنده ۳۰ هزار داوطلب می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ پیش از ۲۰۲۰ منتظر واکسن کرونا نباشید

واکسن آزمایشی شرکت آمریکایی مدرنا یکی از سه واکسن مقابله با کووید-۱۹ است که نتایج کارآزمایی بالینی اولیه آن منتشر شده، تحت داوری قرار گرفته و این نتایج امیدوارکننده گزارش شده‌اند.

واکسن‌های دیگری نیز در کشورهای مختلف تحت آزمایش‌ها یا پیش‌کارآزمایی‌های بالینی قرار دارند.

شرکت مدرنا و نیز شرکت مرک‌-اَند-کو اخیرا در نشستی در کنگره ایالات متحده ‌تاکید کرده بودند چشم‌انتظار سود ناشی از تولید واکسن احتمالی کرونا هستند و قصد ندارند آن‌را فقط برای تامین هزینه‌های بالقوه، بفروشند.

مدرنا و نیز شرکت آسترازنکا از جمله شرکت‌هایی هستند که از مشوق‌ها و کمک‌های مالی دولت آمریکا برای تولید واکسن‌های احتمالی بهره می‌برند.

دانشگاه آکسفورد که پیش از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا مشغول تحقیقاتی بر روی واکسنی بر ابولا و سارس بود، همان تحقیقات را با شتاب بیشتری به ویروس کرونا هم تسری داد و هفته پیش اعلام کرد که نتایج دور دوم کارآزمایی بالینی موفق بوده و این شرکت وارد مرحله سوم کارآزمایی بالینی این واکسن روی تعداد بیشتری داوطلب می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.