شهرک صنعتی نمک و فرآورده‌های معدنی در آران و بیدگل ایجاد می‌شود

دریاچه نمک آران و بیدگلکاشان فردافرماندار آران و بیدگل از ایجاد شهرک صنعتی معدنی نمک و فرآورده‌های معدنی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش تسنیم، اسماعیل بایبوردی ظهر سه‌شنبه ۷ مردادماه گفت: این شهرک با سرمایه‌گذارای بخش خصوصی و از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان اجرایی می‌شود.

وی هدف از تاسیس این شهرک  را جذب سرمایه‌گذارای بخش خصوصی، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و جلوگیری از مهاجرت جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در شهرستان کویری و نمکی آران و بیدگل عنوان کرد.

بیشتر بخوانیم:
+ نخستین استارت‌آپ نمک در آران و بیدگل برگزار می‌شود

بایبوردی با بیان اینکه ۴۱ درصد از یک هزار و ۲۰۰ کیلومترمربع دریاچه نمک در محدوده این شهرستان قرار دارد، ابراز داشت: تکمیل زنجیره ارزش افزوده مواد معدنی و کاهش خام‌فروشی محصولات معدنی استان اصفهان از تاکیدات آمایش این استان و فرمانداری شهرستان آران و بیدگل است و بر همین اساس تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفتیم.

فرماندار آران و بیدگل ارزش ذخایر دریاچه نمک را افزون بر ۲۰ میلیارد دلار بیان کرد و افزود: بیشترین محدوده این دریاچه در شهرستان آران و بیدگل واقع شده و مابقی آن در محدوده استان سمنان و قم است؛ مواد معدنی موجود در این دریاچه امکان تولید محصولاتی نظیر شیشه، سرامیک، لاستیک، مواد آرایشی، عایق‌کاری، کود شیمیایی و غیره را فراهم می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.