اروپا نخستین گام را در پیش‌‌خرید یک واکسن بالقوه کووید-۱۹ برداشت

واکسن کووید-۱۹کاشان فردا – مذاکرات کمیسیون اروپا با دو شرکت داروسازی به منظور پیش‌خرید واکسن بالقوه کووید-۱۹ به نتیجه رسید.

به گزارش یورونیوز قرارداد پیش‌بینی‌شده با دو شرکت سانوفی و گلاکسواسمیت‌کلاین، دو غول داروسازی دنیا این امکان را فراهم می‌کند که واکسن برای همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا تامین شود.

دو شرکت‌ فرانسوی سانوفی و بریتانیایی گلاکسواسمیت‌کلاین، آوریل گذشته ضمن اعلام تفاهم برای تولید یک واکسن مشترک، در بیانیه‌ای اعلام کردند که در نظر دارند این واکسن را  تا نیمه دوم سال ٢٠٢۱ در دسترس عموم قرار دهند.

بیشتر بخوانیم:
+ فرایند ساخت واکسن چیست

ورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: این کمیسیون تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا مطمئن شود که اروپایی‌ها دسترسی سریع به یک واکسن ایمن که از آن‌ها مقابل ویروس کرونا محافظت می‌کند، خواهند داشت.»

وی با بیان این‌که قرارداد با دو این دو شرکت نخستین گام مهم برای یک استراتژی بسیار وسیع‌تر درباره واکسن‌های اروپایی است، تصریح کرد که موارد دیگر به زودی پیگیری می‌شود.

رئیس کمیسیون اروپا تصریح کرد: «واکسن باید یک کالای واقعی جهانی باشد. ما متعهد شده‌ایم به کشورهای آسیب پذیر نیز برای یافتن راه حل در این بحران کمک کنیم.»

کمیسیون اروپا همچنین متعهد شده است در تامین واکسن برای هر فردی در هر نقطه جهان کمک کند چراکه این نهاد معتقد است تا زمانیکه همه ایمن نباشند هیچ کس ایمن نخواهد بود. به همین منظور از تاریخ چهار مه ۲۰۲۰ در یک اقدام بین‌المللی برای دسترسی همگانی به آزمایش‌ها، درمان‌ها و واکسن‌های علیه ویروس کرونا حدود ۱۶ میلیارد یورو جمع آوری کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.