تمام شکایت‌ها از سوی شورا بر علیه خبرنگاران متوقف و مسترد شود

درخواست رئیس شورای شهر از دادگستری کاشانکاشان فردا«علیرضا پورعسگری» رئیس جدید شورای شهر کاشان یک روز پس از انتخاب به این سمت با ارسال نامه‌ای به رئیس دادگستری کاشان از ایشان خواست کلیه دعاوی مطروحه از سوی این شورا که علیه فعالین عرصه خبر می‌باشد را استرداد نماید.

پورعسگری در نامه خود به سیروس افضلی رئیس دادگستری کاشان، با اشاره به همزمانی عید فرخنده غدیر و روز خبرنگار، حساسیت شرایط اجتماعی و تنگاناهای حرفه خبرنگاری را یادآور شده و اظهار امیدواری کرده‌است که این درخواست شورای شهر کاشان به منزله نشان دادن حسن نیت و طرح الگویی به عنوان سعه صدر و همراهی با اقشار زحمت‌کش جامعه برای دیگر نهادها باشد.

رئیس شورای شهر کاشان ضمن اعلام درخواست توقف هرگونه اقدام قضایی در خصوص شکایت‌های آن شورا از خبرنگاران، این درخواست را به عنوان رضایت کلی از تمای مشتکی‌عنهم و خواندگان اعلام و درخواست کرده در سوابق مربوطه لحاظ گردد.

۱۷ مردادماه ۷۷ محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری ایرنا در افغانستان به دست طالبان به شهادت رسید. به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی این روز به عنوان روز خبرنگار در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

عید غدیر امسال مصادف شده است با روز ۱۸ مردادماه و یک روز بعد از روز خبرنگار.

درخواست رئیس شورای شهر برای استرداد شکایت‌های این شورا از اهالی خبر شامل شکایت‌هایی می‌شود که شورای شهر کاشان به عنوان یک شخصیت حقوقی بر علیه خبرنگاران در محاکن قضایی مطرح کرده‌است.

ضمن استقبال از پیشنهاد ارزنده رئیس شورای شهر، آرزومندیم به روزگاری برسیم که هیچ خبرنگار یا شهروندی به خاطر اطلاع‌رسانی گرفتار عدلیه و محاکم قضایی نشود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.