سلیقه‌های آزاردهنده در رسانه ملی

دکتر عبدالرضا مدرس‌زاده استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشانکاشان فردا – اخیرا فیلمی کوتاه‌شده از یک‌ دور‌همی رسانه ملی دست به دست‌می‌شود که میهمان برنامه شعر مادر ایرج‌میرزا را که معروف‌ترین شعر این شاعر هم هست، به نام پروین اعتصامی می‌خواند و مجری هم برای این‌که به بیننده برساند که محظور است و نمی‌توان نام ایرج‌میرزا را بر زبان جاری کرد، می‌گوید شعر از ملک‌الشعرای بهار است!!.

چند سال پیش هم شورای شهر مشهد نام ایرج‌میرزا را‌که اتفاقا مدت‌ها در مشهد هم ساکن بوده‌است، به نام کسی دیگر کرد که او هم اتفاقا بر اثر افراط در نوشیدن نوشابه خاص از دنیا رفته‌بود.

دوستان کج‌سلیقه رسانه ملی غافل و البته بعضا بی‌سواد و بی‌مطالعه هستند و نمی‌دانند یا نمی‌خواهند بدانند که همه اشخاص فراز و فرودهایی در زندگی دارند و باید معدل روش و ‌منش و بینش آن‌ها را در نظر داشت و بخش مثبت زندگی ایشان را به جامعه و به ویژه نسل جوان معرفی کرد.

اینان نمی‌دانند و نخوانده‌اند که ایرج یکی از سوزناک‌ترین اشعار عاشورایی را با مطلع:
رسم است هر که داغ جوان دیده دوستان …
در سوک شهادت حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام سروده‌است و بنده خود کتیبه این شعر را بر دیوار خانه آیت‌الله‌العظمی بروجردی در قم دیدم‌.

این اندازه تنگ‌نظری و اعمال سلیقه در درازمدت، روی‌گردانی از رسانه ‌ملی و بی‌اعتمادی به آنچه را که دوست دارند ترویج کنند پیش می‌آورد.

فعلا جز دیدن و اندوه خوردن چاره‌ای نیست.

عبدالرضا مدرس‌زاده

از این نویسنده:
+ چهلمین سال درگذشت علامه جلال‌الدین همایی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.