دست‌مریزادی به آقای هاشمی طاهری

علی هاشمی طاهری عضو شورای شهر کاشانکاشان فردا – آقای علی هاشمی طاهری عضو محترم شورای شهر کاشان با فرستادن جوابیه به پایگاه خبری اهل کاشانم، گشاینده راهی در مسیر شفاف‌سازی و اصلاح رویه‌ها شد که امیدواریم الگوی تمام مدیران و مسئولین شهری کاشان بشود.

البته که پاسخ‌دادن به نقدهای رسانه‌‌ای یا شاف‌سازی پیرامون برخی شایعاتی که در سطح افکار عمومی مطرح بوده، امر جدیدی در کاشان نیست و مسبوق به سابقه است. اما زمان زیادی بود که سکوت و انفعال سازمان و ادارات در قبال نقدهای رسانه‌ای و شایعات در افکار عمومی، به رویه‌ای ثابت در امور شهری کاشان تبدیل شده و کفه نقدها بسیار بسیار سنگین‌تر از کفه پاسخ‌ها شده بود.

بیشتر بخوانیم:
+ سخنان «هاشمی طاهری» تهدیدی برای آثار تاریخی کاشان

جوابیه آقای «هاشمی طاهری» فارغ از این‌که با آن هم‌نظر باشیم یا نه، یک راه‌گشایی نوین و همراه با شهامت بود و از این بابت باید به ایشان دست‌مریزاد گفت. و امیدوارم همانگونه که ایشان در سال‌های دفاع مقدس خط‌شکن و پیشگام بوده‌اند، این اقدام ایشان هم بقیه مسئولین کاشان را از انفعال و سکوت بیرون آورد و پاسخ نقدهای رسانه‌ای را بدهند.

از طرف دیگر، جدا از بحث نقد‌هایی که امکان انتشار در رسانه‌های رسمی را پیدا می‌کند، برخی شایعات در فضای جامعه و در بین افکار عمومی مطرح می‌شود، که پس از تواتر در نقل و بحث ذهنیت جامعه را نسبت به یک فرد یا سازمان تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد.

در این موارد درست است که رسانه‌ خاصی طرح بحث نکرده تا روابط عمومی اداره را مجاب به پاسخ به این ادعاهای مطرح شده کند، اما به نظر می‌رسد هیچ فرد یا سازمانی هم علاقه‌مند نباشد یک ذهنیت منفی بر علیه او در جامعه بدون پاسخ مطرح باشد، این علقه شخصی هم شاید سازمان و افراد را مجاب کند که بهتر است از رسانه‌های شهر برای پاک‌کردن ذهنیت‌های منفی کمک بگیرند.

کاشان فردا بدون این‌که بخواهد به محتوای جوابیه آقای هاشمی طاهری ورود کند، لازم می‌داند از ایشان بابت توجه به نقد‌های رسانه‌ای تقدیر و اظهار امیدواری کند دستکم سایر نهاد‌هایی که در جوابیه یادشده مورد پرسش یا اتهامی قرار گرفته‌اند، بدون فوت وقت پاسخ‌گو باشند تا انشاالله این جوابیه فتح‌باب نوینی در کار رسانه‌ای و شفاف‌سازی رویه‌ها شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.