مهار آتش‌سوزی گسترده کارگاه حلاجی با تلاش ۳ ساعته آتش‌نشانان

آتش‌سوزیکاشان فردا – مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، گفت: با تلاش ۳ ساعته آتش‌نشانان این سازمان آتش‌سوزی گسترده در یک کارگاه حلاجی در کاشان مهار شد.

روح‌الله فدائی اعلام کرد:‌ این آتش‌سوزی حدود ساعت ۱۳:۴۰ جمعه ۷ شهریورماه در ابتدای جاده قمصر به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع داده شد و بی‌درنگ خودروهای اطفائیه به محل حادثه اعزام شدند.

فدائی افزود: با توجه به اهمیت حادثه تیم‌های عملیاتی از ایستگاه شماره ۴ این سازمان، با پشتیبانی ایستگاه شماره یک همراه با خودروی اطفائیه سنگین به محل یاد شده فرستاده شده و با تلاشی موثر، موفق به مهار آتش و مانع از گسترش به سابر بخش‌های کارگاه و ساختمان‌های مجاور شدند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان عملیات مهار و کنترل این آتش‌سوزی از جمله مهار، لکه‌گیری، و خاموش کردن آتش‌های پنهان بیش از سه ساعت به طول انجامیده است.

وی متذکر شد: علت آتش‌سوزی در بررسی‌های اولیه ایجاد جرقه در فضای پرزهای موجود در محل تشخیص داده شد ولی علت اصلی آن توسط کارشناسان کمیته علت‌یابی حوادث و حرائق سازمان بررسی و اعلام می‎شود.

کارگاه‌های حلاجی به عنوان یکی از صنایع جانبی کارخانه‌ها و شرکت‌های قالی‌بافی در کاشان زیاد است و مواد اولیه نگهداری‌شونده در این کارگاه‌ها به‌راحتی قابل اشتعال و شعله‌ور شدن است. موارد آتش‌سوزی کارگاه‌های نساجی در کاشان به نسبت زیاد است و چندین مورد در سال اتفاق می‌افتد که شایسته توجه و اعمال مراقبت‌های بیشتر هم از سوی دائرکنندگان این کارگاه‌ها و هم شرکت‌ها بیمه و اداره سمت و … است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.