امام حسین سینه‌زن بی‌تقوا و مال‌مردم‌خور نمی‌خواهد

منصور فرجی مدیر حوزه علمیه کاشانکاشان فردا – مدیر حوزه علمیه کاشان با یادآوری این‌که عده‌ای گناه می‌کنند، مال مردم می‌خورند، کلاه سر مردم می‌گذارند، اما در محرم سینه‌زن سه‌ضرب می‌شوند، تاکید کرد: امام حسین سینه‌زن بی‌تقوا نمی‌خواهد.

به گزارش حوزه، «منصور فرجی» در جمع عزاداران حسینی کاشان، به ویژگی‌های انسان‌های با‌تقوا بر اساس آیات قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن به مردم می‌گوید با تقوا باشید، چون اگر انسان به تقوا نرسد ممکن است هر لحظه دچار لغزش شود.

مدیرحوزه علمیه کاشان ادامه داد: بی‌تقوایی و بی‌بصیرتی مردم باعث شد تا حضرت علی  نتواند بیشتر از حدود ۵ سال بر مسلمانان حکومت کند.

بیشتر بخوانیم:
+ شرط قبولی عبادت اخلاص است

وی، بی‌تقوایی و بی‌بصیرتی مردم را عامل تداوم حکومت معاویه و یزیدیان دانست و افزود: مردم اگر می‌فهمیدند پس از معاویه، یزید با قرار گرفتن در راس قدرت به مردم ظلم خواهد کرد، هیچ موقع با او بیعت نمی‌کردند .

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) سینه‌زن سه ضرب و زنجیر‌زن بی‌تقوا نمی‌خواهد، گفت: اهل بیت(ع) مجوز گناه‌کردن، خوردن حق‌الناس و انجام منکر را به کسی نداده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه سینه‌زن امام حسین(ع) اجازه خوردن مال حرام را ندارد، افزود: عده‌ای ربا می‌خورند و در امانت خیانت می‌کنند و فکر می‌کنند با یک شب شام هیئت دادن گناهانشان بخشیده می‌شود.

شایان توجه است که به تایید اغلب مجامع علمی کشور برگزاری هرگونه تجمع در شرایط بحرانی همه‌گیری کرونا می‌تواند به گسترش این بیماری منجر شود. بی‌توجهی به توصیه‌های علمی و برگزاری مراسم‌های سوگ‌واری بدون توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی خود مصداق بی‌تقوایی می‌تواند باشد.

مجالس عزاداری بیت رهبری که هر ساله با شکوه تمام برگزار می‌شد، این‌روزها با توجه به خطر شیوع کرونا و بیماری کووید-۱۹ به صورت تک‌نفره برگزار می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.