آزادسازی ۲ ملک واقع در حریم تپه‌های سیلک کاشان

آزادسازی ۲ ملک واقع در حریم تپه‌های سیلک کاشانکاشان فردا – مدیر اجرای احکام شهرداری کاشان از تخریب و آزادسازی ۲ ملک واقع در حریم تپه‌های باستانی سیلک خبر داد.

بهمن کاظمیان پنج‌شنبه ۱۲ شهریورماه گفت: به منظور انجام تکالیف قانونی و جلوگیری از تغییر اراضی کشاورزی و باغات و همچنین حفظ حریم تپه‌های باستانی سیلک، ۲ فقره حکم کمیسیون بدوی ماده ۱۰۰ شهرداری که مراحل اداری، قضایی و انتظامی آن به صورت کامل انجام شده بود، پس از قطع انشعابات به صورت کامل اجرا گردید.

بیشتر بخوانیم:
+ آزادسازی عرصه «سیلک» نیازمند ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

وی ساخت‌و‌سازهای موضوع این رای‌ها را یک خانه باغ به مساحت تقریبی ۵۰ مترمربع و یک خانه باغ و مغازه تجاری به مساحت ۱۴۳ مترمربع شامل معرفی کرد که در ۲ طبقه با مصالح بنایی به صورت دستی ساخته شده بود.

کاظمیان تاکید کرد: همه رای‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری با دستور تخریب در برنامه‌ریزی‌های اجرای احکام قرار دارد که با تامین پشتیبانی انتظامی به تدریج اجرا خواهد شد.

مدیر اجرای احکام شهرداری به شهروندان و مالکان اراضی کشاورزی توصیه کرد، پیش از انجام هر گونه خرید و فروش، ساخت‌وساز جزیی و کلی، محصور کردن اراضی کشاورزی منجمله دیوارکشی و فنس‌کشی از شهرداری، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط استعلام کنند.

محوطه باستانی سیلک کاشان با حدود هشت هزار سال قدمت که امروزه درون محدوده شهری قرار گرفته است، یکی از محوطه‌های باستانی مهم ایران و جهان به شمار می‌رود که در ۲۴ شهریور ۱۳۱۰ با شماره ۳۸ در فهرست اثرهای تاریخی کشور به ثبت رسیده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.