اهمیت تغذیه دانش‌آموزان در دوران کرونا

دکتر رضا رزاقی معاون بهداشت دانشگاهکاشان فردا – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان به والدین دانش‌آموزان توصیه کرد که در طی دوران همه‌گیری ویروس کرونا، از اهمیت تغذیه فرزندان خود غافل نشوند.

به گزارش وب دا، دکتر رضا رزاقی با اشاره به نقش تغذیه صحیح در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری کووید-۱۹، افزود: دانش‌آموزان برای این که بتوانند در طول روز فعال باشند و یادگیری لازم را داشته باشند، ضروری است تا ۳ وعده غذایی اصلی صبحانه، ناهار و شام را به همراه دو میان وعده غذایی مانند شیر، میوه، مغزها و … استفاده نمایند.

بیشتر بخوانیم:
+
افزایش ایمنی بدن در مقابل بیماری با تغذیه سالم

دکتر رزاقی استفاده از میان‌وعده‌های سالم مثل خشکبار، پنیر، گردو و … را به‌جای میان‌وعده‌های شور یا شیرین، توصیه و اظهارکرد: داشتن برنامه غذایی متنوع و مغذی که شامل غلات کامل، میوه‌ها، سبزی‌ها، حبوبات، مغزها و لبنیات کم چرب باشد می‌تواند مراحل رشد و تکامل فرزندان را تأمین کند.

وی صبحانه را مهم‌ترین وعده غذایی دانش‌آموزان دانست و گفت: مصرف مواد غذایی شیرین در وعده صبحانه قدرت یادگیری دانش‌آموزان را کاهش می‌دهد و بهتر است در صبحانه از نان سنگک همراه با ترکیبات پروتئینی مانند تخم‌مرغ آب‌پز، پنیر همراه با گردو و … استفاده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، یادآور شد: با وجود این‌که تاکنون هیچ مدرکی دال بر ارتباط غذا یا بسته‌های غذایی با انتقال ویروس کرونا یافت نشده، اما این احتمال وجود دارد که افراد در تماس با سطوح یا اشیاء آلوده به ویروس و سپس لمس صورت‌شان، به ویروس مبتلا شوند و البته این خطر زمانی بیشتر می‌شود که افراد در تماس نزدیک با افراد دیگر در هنگام خرید اقلام مورد نیاز و یا دریافت مواد غذایی ارسالی توسط پیک قرار می‌گیرند.

دکتر رزاقی تاکید کرد: در این دوران از دادن نوشیدنی‌های شیرین به‌خصوص نوشابه‌های گازدار، فست‌فودها، تنقلات، انواع کیک، کلوچه، شکلات‌های مختلف و … به فرزندان خودداری شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.