«سلطان قبر» بازداشت شد

آرامستان ٰابن بابویهکاشان فردا – مدیرکل اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: فرد مشهور به «سلطان قبر» که بازداشت شده، مسئولیتی در این سازمان ندارد و اقدامات این فرد بدون اطلاع سازمان اوقاف بوده است.

محمد نوروزپور سه‌شنبه ۱۸ شهریور به خبرگزاری فارس گفته است این فرد در زمینه فروش قبر «واسطه‌گری می‌کرده» و «هنوز مشخص نیست چه تعداد قبر فروخته شده است».

به گفته این مقام سازمان اوقاف، فرد بازداشت‌شده در دو دهه گذشته روبه‌روی قبرستان ابن بابویه، مغازه‌ای برای اجاره‌دادن صندلی، چادر، صوت و … برای مراسم ختم و دفن اموات» داشته و به فروش قبر هم مشغول بوده است.

خبر بازداشت این فرد با نام اختصاری «س-ح-ا»، روز ۱۶ شهریور منتشر شد. او پس از بازداشت در اظهاراتی گفت که فروش قبرها با هماهنگی مدیران اوقاف بوده و با دستور مدیران این سازمان کارها را انجام می‌داده است.

او قیمت فروش قبر را بر اساس مصوبات و هماهنگی اداره اوقاف بین ۱۰ میلیون تومان تا ۵۵ میلیون تومان را اعلام کرد و گفت بین یک تا سه میلیون تومان دریافت کرده است.

این متهم همچنین با تاکید بر اینکه علاوه بر قبرستان ابن بابویه، در دو قبرستان دیگر به این کار مشغول بوده، گفت اداره اوقاف هر منطقه امور مربوط به فروش قبرها را هماهنگ می‌کردند و در جریان فروش برخی قبرها، ادارات اوقاف تا ۵ میلیون تومان برای فروش هر قبر دریافت کرده‌اند.

اما مدیرکل اماکن مذهبی سازمان اوقاف می‌گوید این متهم در طول دو دهه فعالیت خود، به صورت غیرقانونی اقدام به دریافت پول فروش قبر و واریز آن‌ها به حساب شخصی خودش کرده است.

آرامستان ابن‌بابویه مدفن محمد ‌بن بابویه معروف به شیخ صدوق (از محدثین بزرگ شیعه)، ‌نخستین آرامستان شهر ری و دومین گورستان تهران است که بسیاری از مشاهیر سیاسی، فرهنگی، هنری و مذهبی ایران در آن دفن هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.