طرح مرتع‌داری برنامه‌محور در کاشان اجرا می‌شود

مرتع‌داری برنامه محور در کاشان اجرا می‌شودکاشان فردا – رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان از اجرای طرح مرتع‌داری برنامه‌محور بر اساس شاخص‌های توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی با مشارکت ذی‌نفعان در شهرستان خبر داد.

محمدمهدی شریفی به ایسنا گفت: در راستای اجرای طرح مرتع‌داری برنامه محور، مرتع‌داران منتخب برای مشارکت در مدیریت مرتع‌ها، تا پایان سال جاری فرصت دارند که برنامه‌های مشخص برای حفظ و احیای مرتع، تعیین حدود و شراکت مرتع را ارائه کنند.

بیشتر بخوانیم:
+ طرح شاخ‌شماری دام در کاشان

وی افزود: هدف از اجرای این طرح، جلب مشارکت مرتع‌داران برای حفظ و احیای مرتع، کپه‌کاری، خودداری از ورود زودهنگام و خروج دیرهنگام دام، رعایت تناسب دام و مرتع بر اساس جواز فعالیت است.

شریفی اظهار کرد: اجرای این طرح در سطح ۴۵ هکتار از مرتع‌های شهرستان کاشان با مشارکت  ۲ هزار مرتع‌دار برای مدیریت ۱۴۵ فقره مرتع انجام خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان تصریح کرد: در مرحله نخست اجرای طرح، ۱۹ مرتع و ۲۵ مرتع‌دار شرکت دارند که شامل ۱۰ مرتع و ۱۲ مرتع‌دار در بخش مرکزی، یک مرتع و یک مرتع‌دار در بخش نیاسر و هشت مرتع با ۱۲ مرتع‌دار در بخش قمصر است.

وی تأکید کرد: استفاده بی‌رویه از مرتع، بوته‌کنی و چرای بی‌رویه دام، باعث تخریب و نابودی خاک و پوشش گیاهی در مرتع می‌شود که بذرپاشی و کاشت گونه‌های گیاهی و همچنین کنترل ورود و خروج دام، مدیریت دام و رعایت فصل چرا می‌تواند منجر به حفظ و احیای مرتع شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان، گفت: مجری تعهد دارد که طرح مصوب و برنامه‌های اجرایی آن را بر اساس جدول زمان‌بندی شده اجرا کند و در صورت مشاهده اشکال یا نیاز به مشاوره، از کمک ناظر استفاده کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.