شهرداری کاشان پیشگام پرژوه‌های زیست‌محیطی

کاشان پیشگام محیط زیستکاشان فردا – در حاشیه وبینار بین‌المللی شهرهای یادگیرنده سبز دوستدار محیط زیست که به میزبانی شهر اوسان کره جنوبی برگزار شد، شهرداری کاشان با معرفی پروژه زیست‌بانو موفق شد از طرف شهردار شهر میزبان به عنوان پیشگام در انجام پروژه‌های نوآورانه در موضوع حفاظت از محیط زیست مورد تقدیر قرار بگیرد.

کارشناس بخش بین‌الملل مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان به رادیو کاشان گفت: در این کنفرانس برخط، پروژه زیست بانو با تغییر ساختار شهر به محله‌ها و تعیین شهردار محله با هدف ایجاد حس مشارکت بیشتر شهروندان به منظور برقراری نظم و حفظ سلامت محیط زیست بعنوان یک ایده جالب توجه مورد اقبال شرکت‌کنندگان از سراسر جهان قرار گرفت.

فخری‌السادات نوری هدف از حضور در این‌گونه رویدادهای بین‌المللی را تبادل تجربیات موفق شهرها در موضوعات تعیین‌شده و ایده‌گرفتن از بهترین اقدامات شهرهای دیگر کشورها به منظور ارتقای کیفیت زندگی شهری برای شهروندان دانست.

وی افزود: این وبینار بررسی کرد که چگونه یادگیری مستمر می‌تواند در ترویج اقدامات محیط زیست در شهرهای یادگیرنده در سراسر جهان در طول و بعد از شیوع بیماری COVID-19 ایفای نقش کند.

به گفته نوری، به جز کاشان شهرهایی از چند کشور مختلف مثل آرژانتین، ایرلند، فیلیپین، تایلند و کره جنوبی به معرفی پروژه‌هایی با این موضوع پرداختند.

وبینار «پیشگامی در یک مسیر ناشناخته به سوی شهرهای یادگیرنده سبز دوستدار محیط زیست» از سوی موسسه یادگیری مستمر یونسکو، با همکاری و میزبانی شهر اوسان کره جنوبی، انجمن کره‌ای شهرهای یادگیری مستمر و کمیسیون ملی کره یونسکو برگزار شد.

پروژه آموزشی مشارکتی “زیست بانو” با عنوان «بانوان متعهد، از خانه داری تا اداره شهر» به دلیل اهمیت آموزش شهروندان در موضوعاتی مثل مدیریت پسماند از یک طرف و ایجاد حس مشارکت در نظم، زیبایی و پاکیزگی شهر برای معرفی در این کنفرانس برخط انتخاب شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.