تعامل با دانشگاه‌های مطرح برای ارتباطات بین‌المللی ضروری است

سید حسین موسویان پژوهشگر دانشگاه برینستونکاشان فردا – پژوهشگر دانشگاه پرینستون آمریکا گفت: برای تحقق ارتباطات بین‌المللی، تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه‌های مطرح دنیا بسیار تاثیرگذار است.

سید حسین موسویان در جمع استادان دانشگاه کاشان، انتخاب این مجموعه به عنوان یکی از ۱۷ دانشگاه مطرح کشور را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: استادان و دانشجویان باید تلاش کنند تا روی موضوع‌های مطرح در سطح ملی، منطقه‌ای و حتی بین‌المللی متمرکز شوند.

وی محیط زیست و آلودگی هوا را از جمله موضوع‌های مهم در سطح ملی برشمرد و افزود: استادان و دانشجویان باید کار کلاس را تبدیل به کتاب کنند و پژوهش‌هایی را که انجام می‌دهند، برای استفاده در اختیار همگان قرار دهند.

بیشتر بخوانیم:
+ تبریک رئیس دانشگاه پزشکی کاشان به مناسبت رتبه نخست دانشگاه کاشان

پژوهشگر دانشگاه پرینستون آمریکا با تاکید بر برگزاری سمینارهای داخلی و منطقه‌ای با موضوعات بین‌المللی، بیان کرد: این ارتباطات باید دو جانبه با دیگر کشورها باشد و هر دپارتمانی روی موضوعی در سطح ملی یا منطقه‌ای و بین‌المللی متمرکز شوند.

وی طرح خواهرخواندگی یا برادرخواندگی با دانشگاه‌های مختلف دنیا را از دیگر موارد در ارتقای دانشگاه‌ها برشمرد و گفت: این ارتباط علمی هرچه بیشتر گسترش یابد، ابعاد عملیاتی آن را بهتر می‌توان شاهد بود.

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه کاشان با سید حسین موسویان با هدف ارتقای سطح آموزشی، پژوهشی، فناوری و توسعه دیپلماسی علمی و حرکت از مرزهای دانش در ادامه این نشست به امضا رسید که شامل راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان، انتشار مقالات علمی پژوهشی و انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی به نام دانشگاه، تدریس یا همکاری در تدریس در مقاطع تحصیلی، ارایه مشاوره علمی و راهبردی در راستای ارتقای دانشگاه کاشان در سطح بین‌المللی و سایر فعالیت‌های تخصصی مورد نیاز بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.