عامل هتک حیثیت در فضای مجازی در کاشان دستگیر شد

دستگیریکاشان فردافرمانده انتظامی کاشان از شناسایی و دستگیری خانمی ۳۴ ساله به جرم هتک حیثیت و نشر اكاذيب، تهمت و افترا توسط پليس فتا این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ستاد حسین بساطی گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به پليس فتا عنوان کرد که فرد یا افراد ناشناسی اقدام به نشر اکاذیب در تلگرام علیه وی کرده‌اند.

بیشتر بخوانیم:
+ دستگیری یک مزاحم اینترنتی در کاشان

سرهنگ بساطی ‌ادامه داد: این فرد در اظهارات خود عنوان کرد که از طریق اطرافیان متوجه شده که فردی در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به نشر اكاذيب، تهمت و افترا عليه وی کرده است و با این‌کار موجب زیر سوال بردن آبرو و حیثیت و سلب آسایش و آرامش وی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و در میان بودن حیثیت و آبروی شهروندان در اینگونه پرونده‌ها، پس از ثبت اظهارات شاکی، پرونده تشکیل شده و در دست اقدام توسط کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و در ادامه با بررسی‌های صورت گرفته و اقدامات تخصصی انجام شده، خانمی ۳۴ ساله شناسایی و طی هماهنگی با دادستان عمومی و انقلاب کاشان دستگیر شد.

فرمانده انتظامی کاشان ضمن اشاره به ارسال پرونده متهم به دادسرا گفت: با توجه به این‌که طبق قانون، توهين، نشر اكاذيب و افترا چه در فضاي مجازي و چه در فضاي واقعي جرم محسوب می‌شود، فردي كه عليه وي اين‌گونه جرايم صورت گرفته است مي‌تواند به دادسرا شكايت و احقاق حق كند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم‌ در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضای مجازی يا پيام رسان‌های موبايلی مراتب را از طريق نشانی پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش كنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.