۱۳۵ مورد بستری و درمان در بخش براکی‌تراپی بیمارستان آیت‌الله یثربی

دکتر مصطفی سروی‌زاده رئیس بیمارستان آیت‌الله یثربی کاشانکاشان فردا – رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۳۵ بیمار طی ۶۷۰ جلسه در بخش براکی‌تراپی این بیمارستان مورد درمان قرار گرفتند.

دکتر مصطفی سروی‌زاده با بیان این‌که براکی‌تراپی یکی از دستگاه‌های مکمل رادیوتراپی است که برای درمان بیماری‌های سرطان مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: دستگاه براکی‌تراپی بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی نخستین دستگاه در استان اصفهان و دومین مرکز در نیمه جنوبی کشور است و با توجه به نیاز بیماران سرطانی، این بیمارستان به مدرن‌ترین دستگاه براکی تجهیز شده است.

بیشتر بخوانیم:
+ «براکی‌تراپی» بیمارستان آیت‌الله یثربی راه‌اندازی شد

وی ادامه داد: در ماهه نخست امسال ۱۳۵ ییمار طی ۶۷۰ جلسه درمان از کشورهای عراق و افغانستان و استان‌های اصفهان، مرکزی، فارس، قم و تهران در این بخش تحت درمان قرار گرفتند.

دستگاه براکی برای درمان سرطان‌های، زنان، مری، پرستات، انتهای روده، پوست، زبان و پستان بکار می‌رود و تفاوت این دستگاه با دستگاه رادیوتراپی اکسترنال که در اکثر شهرها وجود دارد، این است که بافت اطراف تومور آسیب نمی‌بیند و صرفاً محل مورد نظر تحت معالجه قرار می‌گیرد.

بیماران خاص، دیالیز، رادیوتراپی، شیمی‌درمانی در بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی به صورت رایگان درمان می‌شوند و هزینه‌های ایاب و ذهاب و محل اقامت آنان نیز در طول درمان رایگان است.

دکتر سروی‌زاده تاکید کرد: این امر فقط با همدلی و همکاری پزشکان، تیم اتاق عمل و براکی‌تراپی و کادر درمان میسر بوده و لازم است از تلاش‌های شبانه‌روزی آنان قدردانی کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.