رتبه نخست کاشان در ایجاد نیروگاه‌های خانگی

رتبه نخست کاشان در نصب سامانه‌های انرژی خورشیدی در استان اصفهانکاشان فردا – معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت: این شهرستان رتبه نخست نیروگاه‌های خانگی کشور را از لحاظ تعداد به خود اختصاص داده است.

مسعود خاندایی چهارشنبه ۹ مهرماه به ایرنا اعلام کرد: تعداد مشترکان خانگی دارای نیروگاه ۸۴ عدد با ظرفیت ۸۳۰ کیلووات در ساعت است و این مزیتی به‌شمار می‌رود که یک خانواده از ظرفیتی بدون استفاده مانند پشت‌بام خانه به عنوان یک محل تامین انرژی مورد نیاز و هم کسب درآمد استفاده کند.

بیشتر بخوانیم:
+ کاشان سومین شهر کشور در نصب و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی

وی بیان کرد: افراد می‌توانند برای ایجاد نیروگاه خوردشیدی قراردادی ۲۰ ساله امضا کرده و تا ۲۰ سال برق تولیدی را با قیمت مصوب به دولت بفروشند که بر اساس محاسبه صورت گرفته با احداث یک نیروگاه ۱۵ کیلوواتی می‌توانند معادل یک کارمند دریافتی داشته باشند و هم در تولید انرژی پاک و جلوگیری از ورود آلاینده‌های سنگین به محیط زیست اقدام کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کاشان مجموع قراردادهای انجام شده و در حال انجام نیروگاه‌های خورشیدی شهرستان تا ابتدای مهر را نزدیک به ۲ هزار و ۵۱۹ کیلووات در ساعت اعلام کرد و افزود: تعداد مشترکان دارای نیروگاه با تعرفه عمومی و اداری هفت عدد با ظرفیت ۲۰۵ کیلووات در ساعت و نیروگاه‌های با تعرفه صنعتی و کشاورزی ۲۱ عدد با ظرفیت یک هزار و ۴۸۰ کیلووات در ساعت است.

انرژی خورشیدی که منبع اصلی تمامی انرژی‌های موجود در زمین است، می‌تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم به اشکال دیگر انرژی منجمله الکتریسیته تبدیل شود و استان اصفهان به دلیل قرار گرفتن در مدارهای ۲۵ تا ۴۰ درجه عرض شمالی در ناحیه پر تابش و وجود سالانه حدود ۲۷۰ تا ۳۰۰ روز و ۲ هزار و ۷۰۰ ساعت آفتابی، جزو بهترین مناطق دنیا از نظر ظرفیت تولید انرژی خورشیدی به شمار می‌رود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.