ضرورت اجرای پروژه فاضلاب شهر مشکات

محمدرضا قاسمی بخشدار بخش مرکزی کاشانکاشان فردا  بخشدار بخش مرکزی کاشان بر لزوم اجرای طرح فاضلاب شهری مشکات تاکید کرد و گفت: در مشکات با توجه به وجود منطقه ویژه اقتصادی اجرای این پروژه الزامی است.

به گزارش مشکات آنلاین «محمدرضا قاسمی» با اشاره به موقعیت جغرافیایی مشکات و شیبی که در کل شهر وجود دارد اجرای این طرح را کم‌هزینه‌تر و راحت‌تر از اجرای آن در مناطق کوهستانی دانست و افزود: تامین آب مصرفی سازمان توسعه و نوسازی معادن منطقه ویژه اقتصادی با توجه به اشتغال و ارزش افزوده‌ای که در منطقه ایجاد می‌کند ضروری است و یکی از مواردی که می‌تواند به تامین این نیاز کمک کند اجرای پروژه فاضلاب شهری مشکات است.

به گفته وی بحث تامین آب منطقه اقتصادی در نشست اخیر فرماندار و رئیس آبفا نیز مطرح و مقرر شده این موضوع در قالب دو برنامه کوتاه‌ و بلندمدت دنبال شود.

قاسمی اضافه‌کرد: در برنامه کوتاه‌مدت نیاز اولیه مانند آب مصرفی ساختمان‌سازی و غیره که در حد محدود است از محلی تامین، و برای تامین آب مصرفی واحدهای صنعتی جداگانه برنامه‌ریزی می‌شود.

بخشدار بخش مرکزی کاشان یادآور شد: در سن‌سن و آبشرین کیفیت آب به دلیل پایین‌رفتن سطح آب منطقه نامناسب است. آب این مناطق شور و لب‌شور شده و به سختی قابل استفاده است. مدیریت آب و فاضلاب روستایی در سال‌های گذشته نتوانسته آنگونه که بایسته است به این دو روستا خدمات بدهد و یک عقب‌افتادگی در این روستاها وجود دارد که امیدواریم با یکپارچگی آب و فاضلاب این منطقه، مشکلات این دو روستا هم مرتفع شود.

آبفا آماده باشد، آماده اصلاح شبکه‌ آبرسانی هستیم
قاسمی با تاکید بر این‌که هر زمان که آبفا اعلام آمادگی کند برای اصلاح و نوسازی شبکه و چگونگی خودیاری مردمی تصمیم‌گیری می‌کنیم گفت: برای تامین آب شرب پایدار مجوز حفر چاه درخواست شده که با صدور مجوز این دو حلقه چاه به حوزه آبرسانی این دو روستا افزوده می‌شود.

وی با بیان این‌که چاه‌های حفر‌شده در مسیر مشکات تا کاشان اضطراری است و به این منظور حفر شده که اگر زمانی کاشان و توابع آن به هر دلیلی دچار مشکل شوند از این منابع استفاده شود، یادآور شد: برای حفر این چاه‌ها مطالعات کارشناسی انجام، و مجوزهای لازم گرفته شده‌است. مردم نگران برداشت بی‌رویه از این چاه‌ها نباشند؛ چرا که از این چاه‌ها برداشت نمی‌شود.

بخشدار بخش مرکزی کاشان از نماینده کشاورزان در منطقه مشکات خواست با اجرای طرح آبیاری تجمیعی در باغات و مزارع از هدررفت آب جلوگیری کنند.

قاسمی گفت بر اساس این طرح ۲۰٪ هزینه توسط کشاورزان و ۸۰٪  آن به صورت تسهیلات توسط دولت پرداخت می‌شود و حتی جهاد کشاورزی پذیرفته که کارهای یدی و کارگری را نیز به حساب آن ۲۰٪ بگذارد تا فشار کمتری به کشاورزان وارد شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.