جمع‌آوری و دفن زباله‌های عفونی توسط بخش خصوصی در کاشان

دفع زباله‌های عفونی توسط بخش خصوصی در کاشانکاشان فردا – معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان از عقد قرارداد با بخش خصوصی برای جمع‌آوری و دفن زباله‌های عفونی و بیمارستانی با هدف افزایش استانداردهای بهداشتی و زیست‌محیطی خبر داد.

محمدرضا قنبری در گفت‌وگو با رادیو کاشان با اشاره به موج سوم کرونا، بر تشدید اقدامات شهرداری برای مقابله با این بیماری فراگیر تأکید و تصریح کرد: پسماندهای بیمارستانی علاوه بر تهدید جان پزشکاران، پرستاران، کارکنان، بیماران و اقشار مختلف مردم می‌تواند اثرات منفی برای خاک و محیط زیست داشته باشد.

بیشتر بخوانیم:
+
راه‌اندازی سایت بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستان آیت‌الله یثربی

+ 
تفکیک زباله‌های عفونی از منازل بهبودیافتگان از کرونا

قنبری با بیان این‌که احتمال سرایت بیماری‌های ناشی از زباله‌های عفونی حتی در صورت بازیافت نیز وجود دارد افزود: آمار جهانی مبنی بر ابتلای یک میلیون نفر به هپاتیت B، دو میلیون نفر به هپاتیت c و ۲۶۰ هزار نفر به HIV به دلیل برخورد با این نوع پسماندهای آلوده نشان‌دهنده اهمیت و ضرورت دقت برای دفع این نوع زباله‌هاست.

 معاون خدمات شهری و محیط زیستشهرداری کاشان یادآور شد: اکثر بیمارستان‌های شهر مجهز به دستگاه اتوکلاو هستند، و بیش از ۸۰٪ زباله‌های بیمارستانی در صورت عدم اختلاط با پسماندهای خطرناک، و تفکیک از مبدأ قابلیت تبدیل به زباله‌های ویژه و کم‌خطر دارند.

وی از اختصاص پاکت‌های جمع آوری قرمزرنگ برای خانواده‌های دارای بیمار کرونایی خبر داد و از این دسته از شهروندان خواست با استفاده از این نوع پاکت‌ها، نسبت به جلوگیری از انتشار این بیماری اهتمام ورزند.

قنبری، از مهروموم ۲۰ مرکز غیرقانونی جمع‌آوری و فروش ضایعات در محدوده شهر خبر داد و اجرای شهرک ضایعات با واگذاری زمین‌های شهری را به عنوان یک اقدام جدی در این زمینه یادآور شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.