عذرخواهی «ظریف» به‌خاطر استفاده بدون اجازه از یک عکس

کاشان فردا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران از یک عکاس به خاطر این‌که عکسی که او از شجریان گرفته را بدون کسب اجازه در توییتر خود منتشر کرده عذرخواهی کرد.

ساعتی پس از درگذشت استاد محمدرضا شجریان، وزیر امور خارجه با انتشار عکسی ار این استاد بلندآوازه موسیقی ایران در توییتر خود، درگذشت او را تسلیت گفت.

این عکس استاد شجریان سال‌ها قبل توسط «آرش آشورنیا» عکاس ساکن تهران گرفته شده بود و آشورنیا با انتشار توییتی نسبت به استفاده از عکس او بدون اجازه توسط وزیر خارجه اعتراض کرد.

اعتراض آشورنیا به استفاده بدون اجازه عکس او توسط ظریف
امروز و پس از آن اعتراض، جواد ظریف در توییتر، توییت آشورزاده را کوت کرد و در پاسخ نوشت: «سلام در ملاقاتی بودم که خبر درگذشت استاد را شنیدم. بلافاصله پس از ملاقات، با وزیر خارجه انگلیس تماس تلفنی داشتم. در مسیر متنی را آماده کردم. می‌خواستم همراه یک قطعه زیبا از استاد، متن را در اینستاگرام بگذارم. فرصت نشد. عکسی در موبایلم بود، همان را گذاشتم. کراپ هم نکردم. ببخشید.»

عذرخواهی ظریف از آشورنیا به خاطر استفاده از عکس او
این اتفاق در شرایطی می‌افتد که اکثر رسانه‌ها از عکس‌های عکاسان بدون اجازه و پرداخت حقوق مادی و معنوی استفاده می‌کنند و از آن بدتر واترمارک یا برچسب عکاس یا سایت را پاک کرده و واترمارک خود را به‌جای آن می‌گذارند.

آشور‌زاده پس از توضیحات ظریف در توییت خود نوشت: «توضیح آقای ظریف را می‌پذیرم و از ایشان بابت پاسخ و پوزش سپاسگزارم.
چنین کلماتی را اغلب مدیران روزنامه‌ها، مجلات، صاحبان نشر و مدیران فرهنگی که باید رعایت حقوق مولف و کپی‌رایت دغدغه و مسئولیتشان باشد، بلد نیستند به زبان بیاورند. باشد که توییت وزیر امور خارجه برایشان درس باشد. اما ای کاش قبول مسئولیت کارها، انتخاب‌ها و رفتار، روش تمامی مسئولین جمهوری اسلامی بود، در زمان مسئولیت‌شان و مشخصا نسبت به حوزه کاری‌شان»

»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.