اختصاص ۴ دستگاه سی‌تی‌اسکن به منطقه کاشان

کاشان فردا – رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از تجهیز بیمارستانهای کاشان و آران و بیدگل به چهار دستگاه سی تی اسکن جدید خبر داد.

به گزارش وب دا، دکتر سید علیرضا مروجی اظهار داشت: بیمارستان‌های نقوی کاشان و امام حسن (ع) آران و بیدگل به دو دستگاه سی‌تی‌اسکن مجهز شده‌اند.

۲ دستگاه سی‌تی‌اسکن دیگر نیز در هفته‌های آتی به بیمارستان‌های شهید بهشتی کاشان و ثامن‌الائمه (ع) آران و بیدگل اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانیم:
+ اهدا دستگاه «پلاسمافرز» به بیمارستان بهشتی کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با بیان اینکه تشخیص زودهنگام تست کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است، از فعالیت دومین دستگاه تست اختصاصی pcr کرونا خبر داد و تصریح کرد: این دستگاه تست، تحویل دانشگاه شده و با انجام زیرساخت‌های آن به زودی فعال خواهد شد.

وی، با بیان اینکه در گذشته بیماران نیازمند خدمات فوق به ناچار باید به سایر بخش‌ها مراجعه می‌کردند، افزود: شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل از ابتدای گسترش ویروس کرونا در طول این مدت در کنار کمک‌های گسترده خیرین و مردم مورد توجه ویژه‌ای از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است.

دکتر مروجی، اختصاص سه دستگاه پیشرفته برای جراحی‌های مغز و اعصاب و ارتوپدی، دستگاه‌های جدید پلاسمافرز، oct برای جراحی چشم در بیمارستان متینی، تنفس مصنوعی با عنوان اکمو و دیالیز بیماران کرونایی با عنوان crrt، تانک اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز، تامین اعتبار یک دستگاه اکسیژن‌ساز جدید و … را از جمله حمایت‌های دکتر نمکی برشمرد.

به گفته دکتر مروجی، از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ میلیارد تومان وسایل تجهیزاتی در قالب ۵۵ قلم مشتمل بر یک هزار عدد تجهیزات اعم از تخت، پمپ سرم، برانکارد، الکترو شوک، دستگاه دیالیز رادیولوژی، سونوگرافی، ماموگرافی، وسایل اتاق عمل و مراقبت‌های ویژه ICU به دانشگاه علوم پزشکی کاشان تخصیص یافته است.

وی، همچنین از اختصاص بیش از ۳۰ میلیارد تومان به دانشگاه جهت تکمیل پروژه‌های عمرانی، راه‌اندازی بیمارستان‌های ثامن و امام حسن آران و بیدگل و بقیه‌الله کاشان، رفع نیازهای عمرانی مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی و سایر بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه، امکانات رفاهی مورد نیاز دانشجویان و ساخت خوابگاه‌ها از سوی وزیر بهداشت خبر داد.

رئیس دانشگاه، در پایان به راه‌اندازی یک بخش بزرگ ICU با عنوان مگا ICU در بخش جنرال اورژانس بیمارستان شهید بهشتی کاشان با نصب ۱۵ دستگاه جدید ونتیلاتور و مبلغ ۵ میلیارد تومان جهت آماده‌سازی این مرکز اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.