اتصال ۵۰۰ واحد درمانی به نسخه‌نویسی الکترونیکی

دکتر مسلم آشوری مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهانکاشان فردا – دکتر مسلم آشوری مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان، از از اتصال ۵۰۰ واحد درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت به نسخه‌نویسی الکترونیک در حوزه شمال اصفهان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان-کاشان، دکتر آشوری گفت: ۵۰۰ واحد درمانی طرف قراداد با بیمه سلامت از جمله پزشک، داروخانه‌، پاراکلینیک‌ها شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، ام‌آرآی و … به سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک در حوزه شمال اصفهان – کاشان متصل شدند.

بیشتر بخوانیم:
+ نسخه‌ الکترونیک در شمال استان اصفهان اجرا می‌شود

وی هدف از اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی را کاهش هزینه‌های بیماران و مدیریت منابع توسط سازمان‌های بیمه‌گری اعلام کرد.

معاون مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان یادآور شد: نسخه‌نویسی الكترونیكی مزایای فراوانی از جمله نظامندشدن اقلام دارویی، بهینه‌كردن مصرف دارو و صرفه‌جویی اقتصادی ناشی از آن دارد.

دکتر آشوری خاطرنشان ساخت: دارو درمانی یكی از قوی‌ترین ابزارهای درمان بیماری‌ها به‌شمار می‌رود و از طرف دیگر یكی از شایع‌ترین خطاهای پزشكی، خطاهای ناشی از نسخه‌نویسی كاغذی است.

به گفته و ی نسخه‌نویسی كاغذی گاهی به دلیل دست خط پزشكان، موجب به خطر افتادن ایمنی بیمار و افزایش احتمال وقوع خطاهای پزشكی می‌شود و در این راستا پیاده‌سازی نسخه نویسی الكترونیك می تواند مشكلات متعدد كاغذی را برطرف کند. خطاهای ناشی از نسخه نویسی كاغذی است.

به گفته وی نسخه نویسی كاغذی گاهی به دلیل دست خط پزشكان، موجب به خطر افتادن ایمنی بیمار و افزایش احتمال وقوع خطاهای پزشكی می شود و در این راستا پیاده سازی نسخه نویسی الكترونیك می تواند مشكلات متعدد كاغذی را برطرف کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.