طرح «کرمان جنوبی» به‌زودی در مجلس مطرح می‌شود

استان کرمانکاشان فردا – طرح تقسیم استان کرمان و ایجاد استان «کرمان جنوبی» از سوی «اعظمی» نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد به‌زودی در مجلس شورای اسلامی مطرح  می‌شود.

به گزارش کرمان نو؛‌ پیشینه تقسیم استان کرمان به قبل از انقلاب بازمی‌گردد و گفتنی است پیش‌ ازاین نیز در سال ۱۳۳۸ موضوع مطالعات تقسیمات کشوری برای شهرستان جیرفت مطرح بود که به سرانجام نرسید.

موافقان این طرح علت این موضوع را ضرورت خدمت‌رسانی مناسب، جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور، گستردگی استان و کاهش فقر و محرومیت می‌دانستند.

بیشتر بخوانیم:
+ طرح‌های تقسیمات کشوری به بعد از انتخابات ۱۴۰۰ موکول شد

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد گفت: به ما اعلام شده است که ۳۵ استان دیگر هم جدیدا درخواست تفکیک استان را مطرح کرده‌اند، اما استان‌هایی که با جدیت پیگیر تفکیک هستند، استان های‌کرمان ، سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان هستند.این طرح را در مجلس مطرح می‌کنیم ولی آنچه از شواهد امر پیدا است، وزارت کشور استقبال چندانی از این موضوع نمی‌کند.

اعظمی افزود: استان کرمان پهناورترین استان کشور و فاصله مرز شمالی تا جنوبی‌ترین نقطه‌اش بیش از ۸۰۰ کیلومتر است و از مرکز استان تا جنوبی‌ترین نقطه استان، بیش از ۵۰۰ کیلومتر فاصله است و این بعد فاصله حتی امکان بازدیدهای میدانی مسئولان را کم و امکان خدمات‌رسانی را نیز کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: من امیدوارم که وزارت کشور و تقسیمات کشوری این اجازه را به ما بدهند و همچنین استان هرمزگان هم با ما همکاری کند که به آب های آزاد دسترسی پیدا کنیم، این موضوع در حمل و نقل محصولات کشاورزی جنوب کرمان هم تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.

گفت‌وگو بر سر چنین طرح‌هایی در شرایطی مطرح می‌شود که ۵ مهرماه جاری عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم تاکید کرد که طرح تقسیمات کشوری به بعد از انتخابات ۱۴۰۰ موکول شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.