«خانه خلاق» در کاشان راه‌اندازی می‌شود

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهورکاشان فردا – معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در شهر کاشان با اشاره به راه‌اندازی خانه خلاق در این شهر، گفت: تمرکز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در شهر کاشان، حمایت از صنایع فرهنگی وخلاق و تولید ماشین‌آلات و تجهیزات فرش ماشینی ایران ساخت کشور است. تجهیزاتی که با قیمت‌های بالا به کشور وارد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ سورنا ستاری در سفر یک روزه خود به کاشان، با بیان اینکه قطعات و تجهیزات تولید فرش ماشینی با قیمت‌های بالایی خریداری می‌شود، بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تولید داخلی این تجهیزات حمایت می‌کند. برخی شرکت‌های دانش بنیان، صنایع نرم و خلاق مستقر در کاشان، ظرفیت‌های خوبی برای تولید این قطعات و تجهیزات دارند.

به گفته رئیس بنیاد ملی نخبگان، باید روی قیمت‌های بالای خرید این تجهیزات از دیگر کشورها حساس باشیم و با حمایت از تولید داخل، نیازهای این شهر به قطعات و تجهیزات تولید فرش ماشینی را تامین کنیم.

ستاری در ادامه تاکید کرد: باید بر روی تولید گل محمدی و اسانس‌های مختلف در شهر کاشان، تمرکز کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه تولید دستگاه ژاکارد الکترونیک یکی دیگر از اتفاقات خوب فناورانه در این شهر است که برای نخستین‌بار در کشور اتفاق می‌افتد خاطرنشان ساخت: ما باید تلاش کنیم نیاز ۲ تا ۲۵۰۰ شانه مورد نیاز شهر که تا امروز از دیگر کشورها وارد می‌شد توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع نرم و خلاق خودمان تامین شود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.