نشست آینده‌پژوهی کاشان در دانشگاه کاشان برگزار شد

نشست آینده‌پژوهشی کاشان در دانشگاه کاشانکاشان فردا – نشست آینده‌پژوهی کاشان با حضور جمعی از مسئولان شهری و منطقه‌ای و صاحب‌نظران، صبح پنج‌شنبه ۸ آبان‌ماه در دانشگاه کاشان برگزار شد.

معاونین فرماندار کاشان، فرماندار آران و بیدگل، شهرداران کاشان و آران و بیدگل، معاونان شهردار کاشان، بخشدار آران و بیدگل، رئیس شورای اسلامی شهر آران و بیدگل، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و  رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، و جمعی دیگر از مسئولان منطقه‌ای در این نشست حضور داشتند.

بیشتر بخوانیم:
+ آیا استان کاشان تشکیل خواهد شد

مشاور رئیس دانشگاه کاشان در امور راهبردی در این نشست گفت: هرچند کاشان در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی و زیرساخت‌ها در رتبه پس از اصفهان قرار دارد، اما هنوز به عنوان یک قطب و جایگزین جدی در مقابل مرکز استان و تهران برای شهرستان‌های منطقه مطرح نیست.

علی‌اصغر شیره‌پز برخی مولفه های آینده مطلوب منطقه کاشان را توزیع عادلانه منابع و امکانات،ت عادل در اجزای سازمان فضایی کاشان به لحاظ پذیرش جمعیت و فعالیت متناسب با قابلیت‌ها و مزیت‌های نسبی و ظرفیت توسعه‌پذیری، همبستگی عمیق اجتماعی و فرهنگی و پیوندهای اقتصادی و انسجام سازمان‌های دولتی، عمومی، بخش خصوصی و نهادهای غیر‌دولتی عنوان کرد.

مدیر ارتباطات فرهنگی دانشگاه کاشان اعضای شورای راهبردی میز آینده‌پژوهی منطقه کاشان را رؤسای دانشگاه‌های کاشان و آران و بیدگل، رییس اتاق بازرگانی، فرمانداران شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، رؤسای پنل‌ها و ۵ نفر صاحب‌نظر به انتخاب اعضای شورا معرفی کرد.

 اسماعیل مزروعی موضوعات پیشنهادی پنل‌های تخصصی آینده‌پژوهی مدیریت منطقه را آینده‌پژوهی مدیریت شهری، مدیریت منطقه‌ای و پنل آینده‌پژوهی اقتصاد منطقه را با موضوع آینده‌پژوهی اقتصاد صنعتی، اقتصاد گردشگری و اقتصاد خدمات، و پنل آینده‌پژوهی حوزه فرهنگی و اجتماعی را با موضوع هویت فرهنگی، اقتصاد فرهنگ و انسجام فرهنگ، و انسجام اجتماعی برشمرد.

در این نشست دکتر مقصود فراستخواه عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی و برنامه‌ریزی آموزش عالی در موضوع اهمیت و جایگاه آینده‌پژوهی در توسعه شهری از طریق ارتباط اینترنتی سخنرانی کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.