پاکسازی رنگ‌پاشی‌ روی دیوارهای چارتاقی نیاسر کاشان

مخدوش کردن پایه‌های چارتاقی نیاسر با پاشیدن رنگ با افشانه‌های زنگکاشان فردا رئیس پایگاه میراث فرهنگی نیاسر از آغاز فرایند پاک‌سازی رنگ‌پاشی و دیوارنویسی‌های روی پایه و دیوارهای چاتاقی نیاسر خبر داد و گفت: این فرایند طی هفته جاری با اصول علمی انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان علی ابوالفضلی اعلام کرد: متاسفانه اشخاصي در اقدامی غیرقانونی اقدام به نقاشي و دیوارنویسی بر روي قسمتي از بدنه ديوارهاي بنای تاریخی چارتاقی نیاسر کرده‌اند که ميراث فرهنگي سریعا اقدامات لازم را برای پاکسازی نقاشی‌ها آغاز و شناسايي عاملين را از طريق مبادي حقوقي در دستور كار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانیم:
+ پیگیری حقوقی مخدوش‌شدن دیوارهای چارتاقی نیاسر

ابوالفضلی افزود: اقدامات مقدماتی برای حذف رنگ‌پاشی و نوشته‌های روی دیوار و پایه‌های بنای چارتاقی آغاز شده و در هفته آینده پاک‌سازی آن بر اساس اصول فنی و کارشناسی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بناي چارتاقي نياسر کاشان با قدمت دوران ساسانی، در زمره يكي از آثار ارزشمند این شهر و منطقه به‌شمار مي‌رود و توجه ویژه‌ای در سال‌های اخیر برای بازسازی این بنا و ساماندهی محوطه این اثر تاریخی انجام شده است.

ابوالفضلی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۴ مرمت این بنا توسط میراث فرهنگی انجام شده و در راستای ساماندهي محوطه چارتاقي نيز با پيگيري‌هايي كه توسط پايگاه ميراث فرهنگي نياسر صورت گرفته، انشعاب آب و تيرهاي برق موجود در سطح محوطه جمع‌آوري گرديده و به منظور معرفي بنا تابلويي دو زبانه تهيه و نصب و طرح نورپردازی بناي چارتاقي نیز تهيه شده است.

بنا به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کاشان، با پیگیری‌های حقوقی، در خصوص مخدوش‌شدن بدنه چارتاقی نیاسر عوامل خاطی شناسایی شده و تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.