دانشگاه کاشان در میان برترین‌های رتبه‌بندی «تایمز» قرار گرفت

دانشگاه کاشانکاشان فردادانشگاه کاشان در رتبه‌بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۱، در گروه مهندسی و فناوری رتبه ۲۵۱ تا ۳۰۰ جهانی و رتبه دوم کشور و جامع و در گروه علوم پایه (فیزیک و نجوم، شیمی، محیط زیست و علوم دریایی، آمار و ریاضی) رتبه ۴۰۱ تا ۵۰۰ جهان، سوم کشور و دوم جامع را کسب کرد.

به گزارش دانشگاه کاشان، رتبه‌بندی موضوعی تایمز سالانه در ۱۱ حوزه موضوعی کلی که برخی از آن‌ها دارای چندین موضوع فرعی است، دانشگاه‌های برتر جهان را معرفی می‌کند.

بیشتر بخوانیم:
+ کسب رتبه ششم دانشگاه کاشان در نظام یو.اس.‌نیوز

مهمترین معیارهای این نظام رتبه‌بندی، آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجه بین‌المللی است. هر کدام از این معیارها دارای شاخص‌هایی هستند.

مقایسه رتبه‌های دانشگاه کاشان در تایمز موضوعی
این حوزه‌های موضوعی عبارتند از مهندسی و فناوری (شامل مهندسی عمومی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک و مهندسی هوا و فضا، مهندسی برق و الکترونیک و مهندسی شیمی)، علوم زیستی (شامل علوم بیولوژیکی، علوم ورزشی، علوم دامپزشکی، کشاورزی و جنگلداری)، علوم فیزیکی (شامل فیزیک و نجوم، شیمی، زمین‌شناسی، محیط زیست و علوم دریایی، آمار و ریاضی)، هنر و علوم انسانی (شامل زبان، ادبیات و زبان‌شناسی، تاریخ، ‌فلسفه و الهیات، هنر، هنرهای نمایشی و طراحی، باستان‌شناسی، معماری)،

همچنین پزشکی (بالینی و سلامت)، اقتصاد و تجارت (شامل اقتصاد و اقتصادسنجی، تجارت و مدیریت، حسابداری و امور مالی)، علوم اجتماعی (شامل جغرافی، جامعه‌شناسی، سیاست و مطالعات بین‌الملل، ارتباطات و رسانه)، علوم کامپیوتر،‌ روانشناسی، آموزش و حقوق برخی دیگر از حوزه‌هایی هستند که در این نظام رتبه‌بندی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

نظام رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های بین‌المللی دانشگاهی است که هر ساله رتبه‌بندی جامعی از بررسی اطلاعات بیش از ۱۵۰۰ دانشگاه از ۹۳ کشور جهان ارائه می‌دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.