برداشت ۲۵۸۰ تن محصول «به» از باغ‌های کاشان

برداشت میوه به از باغ‌های کاشانکاشان فردا – ۲۵۸۰ تن میوه «به»، امسال از ۲۱۵ هکتار باغ‌های بارور شهرستان کاشان در استان اصفهان برداشت شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان؛ رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به اینکه از هر هکتار بیش از ۱۲ تن «به» برداشت شده است گفت: بیشترین برداشت محصول به میزان بیش از ۲۵۸۰ تن متعلق به باغ‌های بخش برزک کاشان است.

بیشتر بخوانیم:
+
آغاز برداشت زعفران از ۱۱۰ هکتار مزارع شهرستان کاشان

عباس معینی‌فر افزود: با برداشت این میزان به بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال عاید باغداران شد.

وی گفت: بخشی از این محصول در شهرستان مصرف و بخش عمده آن در استان‌های تهران، اصفهان عرضه می‌شود.

به معروف به سیب طلایی، میوه‌ای پاییزی با مزه‌ای شیرین و تقریبا گس، یک منبع غنی از ویتامین c است، که به افزایش ایمنی بدن کمک، و بسیاری از بیماری‌های التهابی را نیز درمان می‌کند.

به، یک میوه کم‌کالری، اما سرشار از فیبر غذایی است. همچنین دارای چربی اشباع‌شده، سدیم و کلسترول کم است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود گزینه‌ی مناسبی برای کاهش وزن و سلامت کلی باشد.

خواص بهاین میوه زمانی که با عسل مخلوط شود، می‌تواند به درمان کولیت، اسهال، یبوست و عفونت‌های روده کمک کند و خواص آنتی‌اکسیدانی شگفت‌انگیزی دارد. این آنتی‌اکسیدان‌ها روند پیری را کاهش می‌دهند و همچنین از بیماری‌های قلبی- عروقی و سکته مغزی نیز جلوگیری می‌کنند.

از دانه‌های به نیز در درمان گلودرد و سایر بیماری‌های ویروسی استفاده می‌شود.

میوه «به» اگر چه به صورت خام نیز خوردنی است، ولی بیشتر آن را به صورت مربا و همچنین در غذا‌هایی همچون خورشت و خوراک و دم‌نوش مصرف می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.