مجموع بستری‌های کرونای کاشان یک پنجم استان اصفهان

بستری کروناکاشان فردا – در حالی که مجموع بستری‌شدگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در ۲۲ شهرستان استان اصفهان به یک هزار و ۹۴۴ نفر رسیده است، این رقم در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل امروز از مرز ۴۰۰ بستری گذشت و از این منظر مجموع بستری‌های این دو شهرستان یک‌ پنجم مجموع بستری‌های استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دوشنبه ۱۲ آبان‌ماه در گفت‌و‌گو با ایرنا با اشاره به اینکه استان اصفهان به مرز ۲ هزار نفر بستری بیماری کرونا نزدیک شد، افزود: تعداد مبتلایان با تاسف به‌شدت افزایشی است و برخی از شهرستان‌ها بحرانی اعلام شدند که البته این روند در کشور و حتی دنیا هم وجود دارد.

بیشتر بخوانیم:
+
آمار کرونای کاشان، یک چهارم کل استان اصفهان است

دکتر طاهره چنگیز بیان کرد: دلیل افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های بیماری کووید- ۱۹، جهش‌های ویروس و وحشی‌تر شدن و سرایت‌پذیری بیشتر آن است که در نتیجه مرگ‌ومیر ناشی از آن هم افزایش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: بسته‌بودن فضا و نبود جریان هوا با توجه به اینکه به فصل سرما نزدیک شدیم و به تدریج مکان‌ها بسته‌تر می‌شوند، سرایت‌پذیری ویروس را بیشتر می‌کند.

دکتر چنگیز تاکید کرد: برای مقابله با وضعیت موجود علاوه بر سه اقدام استفاده از ماسک، شست‌و‌شوی دست‌ها و فاصله‌گذاری بحث جریان هوا اهمیت بیشتری دارد و ضروری است هر یک تا ۲ ساعت یک‌بار پنجره‌ها باز شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به دامنه گستره اقدام‌ها در جلوگیری از سرایت ویروس خاطرنشان کرد:  قطع زنجیره همه‌گیری ویروس با همدلی و همراهی همه سازمان‌ها، نهادها و تک‌تک افراد جامعه محقق می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد، مردم در کنار نهادها، سازمان‌ها و مسئولان در زمینه مراعات دستورالعمل‌ها و پیشگیری از تجمع‌ها به ویژه در مکان‌های سربسته اقدام کنند.

با وجود این‌که آمار بستری‌های روزانه، فوتی و مجموع بستری‌های منطقه کاشان به نسبت جمعیت آن در استان اصفهان رقم بالایی است، محدودیت‌های کرونایی برای این منطقه تا کنون وضع نشده و محدودیت‌های جدید از چهارشنبه به مدت یک هفت در این منطقه اعمال خواهد شد.

ویروس کرونا تاکنون حدود ۱.۲ میلیون نفر را به کام مرگ فرستاده و بیش از ۴۶ میلیون نفر در جهان نیز به آن مبتلا شده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.