نخستین شبکه اختصاصی امن اورژانس کشور در کاشان بهره‌برداری شد

نخستین شبکه اختصاصی امن اورژانس در کاشان بهربرداری شدکاشان فردا – رئیس مرکز اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان از بهره‌برداری از شبکه اختصاصی امن (APN) این مرکز به عنوان یکی از نخستین مراکز اورژانس دارای این امکانات در کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، دکتر حسین ریاحی سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از این طرح تشریح کرد: کاشان نخستین مرکز اورژانسی است که در راستای مقابله با تهدیدهای سایبری و امن‌سازی شبکه سازمانی اتوماسیون عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی و همچنین شبکه ردیابی ناوگان خودرویی، با توجه به بررسی پوشش اپراتورها در گسترده جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی، اقدام به برقراری شبکه اختصاصی امن (APN) در بستر شبکه شرکت ارتباطات سیار ایران کرد.

بیشتر بخوانیم:
+ دومین احیای قلبی طی سه روز در کاشان

وی افزود: این خدمت از سوی شرکت‌های اپراتور تامین ‌شده است و با ایجاد درگاه امن، مستقل و مجزا بر بستر شبکه اپراتور مورد نظر، تبادل اطلاعات را در هر لحظه و از هر مکان تسهیل می‌کند.

وی از جمله مزیت‌های این سرویس را ارتباط دو طرفه و به‌هنگام، راه‌اندازی کم‌هزینه و آسان، امنیت بالا و حفاظت از اطلاعات، دسترسی دائمی و وابسته‌نبودن به اینترنت عنوان کرد.

ریاحی اضافه کرد: این امر جز با پشتکار و صرف زمان زیاد از سوی کارشناسان این مرکز و نهادهای ذی‌ربط مخابراتی برای سفارشی‌سازی این سرویس حاصل نشده است.

سالانه نزدیک به ۹۳ هزار تماس با ۱۱۵ گرفته می‌شود و روزانه ۸۰ ماموریت از سوی امدادگران اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان صورت می‌گیرد.

۲۳ پایگاه امداد و نجات شامل ۱۳ پایگاه شهری و ۱۰ پایگاه جاده‌ای در منطقه کاشان با ۴۵ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و نزدیک به ۱۹۰ نفر نیروی عملیاتی و ستادی در اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان به مردم منطقه خدمات ارایه می‌دهند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.