مجموعه‌های صنفی ناامن مهروموم می‌شود

مهروموم مجموعه‌های نا امنکاشان فردا دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کاشان با بیان ضرورت رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و تاکید بر اینکه دادستانی تمایل به ایجاد مانع بر سر راه کسب و کارهای اقتصادی ندارد گفت: در صورت بی‌توجهی اصناف به موارد ایمنی، از ادامه فعالیت آنان تا رفع نواقص جلوگیری کرده و واحد صنفی ناامن مهروموم می‌شود.

روح‌الله دهقانی در ارتباط تلفنی با برنامه صبح سیلک رادیو کاشان از بازرسی اصناف و اداره صمت خواست برای حفظ جان شهروندان در مورد ضرورت رعایت دستورالعمل‌های ایمنی در محیط کسب و کار اصناف کاشان کوشا باشند و فعالیت محیطی آنان حتماً مورد تأیید سازمان آتش‌نشانی باشد.

بیشتر بخوانیم:
+ جلوگیری از فعالیت مراکز عمومی فاقد تاییدیه ایمنی

وی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها تصریح کرد: همه مردم باید نسبت به این موضوع دغدغه‌مند باشند و هنگام مراجعه به اماکن تجاری چشمان بینای ما در رعایت اصول ایمنی باشند.

دهقانی تصریح کرد: سازمان آتش‌نشانی باید گزارش بی‌توجهی‌ اصناف به رعایت دستورالعمل‌های ایمنی در محیط کسب و کار را به دادستانی اعلام کند تا این دستگاه بتواند بدون هیچ‌گونه مسامحه و بی‌مبالاتی به پرونده ورود کند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کاشان با تأکید بر اینکه حوادث رخ‌داده در مجتمع‌های تجاری پایتخت نشان داد که مسئله رعایت ایمنی موضوعی جدی است و با جان شهروندان در ارتباط است، خاطرنشان ساخت: از آنجا که علاج واقعه باید قبل از وقوع انجام شود، برخوردهای قانونی پیشگیری از حوادث در مرحله نخست برای خود اصناف و سپس برای مردم ثمربخش است و اگر حادثه‌ای در اثر بی‌توجهی به نواقص پیش بیاید قانون، مجازات حبس را هم پیش‌بینی کرده است.

در چند حادثه دلخراش طی یکی دو سال گذشته خصوصا در تهران تعدادی از شهروندان کاسب، مشتری، و بعد از آن کارکنان آتش‌نشانی جان خود را از دست دادند که بعدا مشخص شد ساختمان‌های آتش‌گرفته فاقد فاکتور‌های ایمنی بوده و پیش از اتفاق از آتش‌نشانی برای رعایت موارد ایمنی تذکر دریافت کرده بودند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.