پیام‌های دریافتی در «واتس‌اپ» را به طور خودکار پاک کنیم

واتساپکاشان فردا – واتس‌اپ یا واتساپ از شرکت‌های زیر مجموعه فیس‌بوک روز پنج‌شنبه ۱۵ آبان‌ماه اعلام کرد که به‌زودی از امکان جدیدی برای کمک به پاک‌شدن خودکار پیغام‌های ارسالی از طریق پیام‌رسان این شرکت، رونمایی خواهد کرد.

این ویژگی به کاربران اجازه خواهد داد تا پس از فعال‌کردن گزینه‌ای که به طور پیش‌فرض خاموش است، دستور پاک‌شدن پیام‌های ارسالی خود را پس از گذشت هفت روز، صادر کنند.

این گزینه افزون بر کاربر انفرادی از سوی مدیر گروه‌های واتس‌اپی نیز قابل فعال‌شدن است. واتس‌اپ به کاربران خود وعده داده تا این گزینه را ظرف دو هفته آینده فعال کند.

بیشتر بخوانیم:
+ چرا حساب کاربری ما در واتس‌اپ غیرفعال و بسته می‌شود

واتس‌اپ علت لحاظ دوره انقضای هفت روزه برای پیام‌های ارسالی را ارائه زمان کافی به کاربران خود برای مطالعه و مرور آنها عنوان کرده است.

این شرکت اعلام کرده که اگر کاربران گزینه تهیه نسخه پشتیبان پیام‌ها را فعال کرده باشند و یا گزینه بارگیری خودکار فیلم و عکس را انتخاب کنند، پیام‌های پاک‌شده از طریق ویژگی جدید همچنان در نسخه پشتیبان و یا بانک فیلم و عکس باقی خواهد ماند.

علیرضا مجیدی مدیر وبلاگ یک پزشک در پستی با عنوان «چرا باید از ویژگی جدید پیام‌های ناپدیده شونده واتساپ، استفاده نکنیم»، واتساپ را محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان ناقص دنیا نامیده و نوشته: به جرات می‌توانم بگویم که این سرویس در همه بخش‌هایش، لنگ می‌زند و ویژگی‌های جدیدی که با هیجان اعلام می‌کند در حال اضافه کردن آنهاست، سال‌هاست که توسط بقیه در نرم‌افزارهایشان استفاده می‌شده است.

وی ۴ نقص در مورد این ویژگی برشمرده است:
نقص اول: این ویژگی یک دکمه خاموش و روشن دارد. یعنی شما نمی‌توانید تعیین کنید که پیام بعد از چند ثانیه یا دقیقا یا ساعت ناپدید شود. به عبارت دیگر، ناپدید شدن پیام، بعد از یک هفته در همه موارد رخ می‌دهد!

نقص دوم عجیب‌تر: اگر کسی که پیام ناپدیدشونده شما را در واتساپ می‌گیرد؛ ویژگی دانلود خودکار یا auto-download functionality فعال داشته باشد، باز هم این ویژگی معنی نخواهد داشت.

نقص سوم شگفتی‌آور: اگر پیام خودناپدیده شونده، جایی فوروارد شود و کاربری که آن را می‌گیرد ویژگی پیام ناپدیدشونده را فعال نکرده باشد، پیام بعد از هفت روز هم می‌تواند دیده شود.

نقص چهارم: سهولت گرفتن اسکرین شات از پیام‌های ناپدیدهشونده، بدون هشدار اسکرین شات از پیام‌های ناپدیدشونده، آنچنان که در تلگرام و اسنپ‌چت مرسوم است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.