یک طرح آب‌رسانی در قهرود کاشان به بهره‎‌برداری رسید

بهره‌برداری از یک طرح آبرسانی در روستای قهرود کاشانکاشان فردا – طرح آب‌رسانی از چشمه لنگان به روستای قهرود کاشان، روز پنج‌شنبه در آیینی با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان به بهره‎برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل آبفا کاشان در این آیین گفت: برای اجرای طرح با خط انتقال ۱۳.۵ کیلومتر، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات این شرکت هزینه شده است.

بیشتر بخوانیم:
+
معدن آهن نباید چشمه‌های قهرود را خشک کند

محمدرضا اسدی افزود: برای آب‌رسانی به این روستا، افزون بر ساخت ۲ مخزن‌ زمینی ۱۰۰ و ۵۰ مترمکعبی و پنج ایستگاه فشارشکن، ساخت ایستگاه پمپاژ، علمیات خط انتقال برق، محوطه‌سازی و به‌سازی چشمه انجام شده است.

وی با اشاره به حجم انتقال آب هشت لیتر بر ثانیه در این طرح، هدف از اجرای آن را بهبود کمی و کیفی آب آشامیدنی روستای قهرود، افزایش پایداری سیستم آب‌رسانی، امکان توزیع آب به صورت ثقلی در بخشی از مسیر برای کاهش مصرف انرژی و افزایش ظرفیت ذخیره آب آشامیدنی و ایجاد تعادل، استحصال و مصرف آب عنوان کرد.

فرماندار کاشان نیز در این آیین از قهرود به عنوان تنها روستای صنعتی کشور نام برد و افزود: زمانی محصولات کارخانه پوشاک آن حتی به کشورهای خارجی از جمله آلمان صادر می‌شد.

علی‌اکبر مرتضایی به طرح مثلت گردشگری تاریخی، مذهبی و فرهگنی سه شهرستان کاشان، نطنز و آران و بیدگل اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای این طرح و ورود گردشگران خارجی به منطقه، همه صنایع وابسته به آن احیا و موجب رونق می‌شود.

نماینده نطنز، بادرود و قمصر نیز گفت: تجربه ۴۲ سال گذشته انقلاب اسلامی نشان داده که نگاه به بیرون اشتباه است و درمان حل مشکلات کشور، توان‌مندی‌های خودمان است.

رحمت‌الله فیروزی‌پور با اشاره به شدت تحریم‌های ظالمانه آمریکا پس از خروج یکجانبه آن کشور از برجام و همچنین شیوع ویروس کرونا بیان کرد: امسال در مجموع شرایط بسیار سختی را در کشور می‌گذرانیم.

روستای قهرود با جمعیت نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ نفر در فاصله ۴۵ کیلومتری جنوب شرق کاشان قرار دارد.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.