آمار جان‌باختگان کرونا در آرامستان‌ها فراتر از اعلام رسمی است

غلامعلی ساران مدیرعامل سازمان آرامستان شهرستان کاشانکاشان فردا – مدیرعامل سازمان آرامستان‌های کاشان گفت: برخی از آمار جان‌باختگان کرونا که از سوی مسئولان اطلاع‌رسانی می‌شود، غیرواقعی است.

به گزارش ایلنا، غلامعلی ساران افزود: در شرایطی که آمار ابتلا،بستری وفوت در کاشان در حال افزایش است، ولی کماکان شاهد حضور بی‌مورد مردم پشت درهای آرامستان‌ها هستیم به شکلی که در روزهای اخیر در خواست کمک از جانب نیروی انتظامی صورت گرفت.

او یادآور شد: هرچند مراسم تشییع و خاکسپاری با حضور اقوام درجه یک بلامانع است، اما در مواردی جمعیت بالای ۲۰۰ نفر قصد ورود به آرامستان‌ها را داشتند که حتی با دخالت پلیس و شکسته‌شدن درها هم حاضر به ترک محل نبودند.

بیشتر بخوانیم:
+ هرگونه تجمع و مراسم در آرامستان‌های كاشان ممنوع شد

ساران با بیان اینکه آمار اعلام شده از سوی مسئولان تنها مربوط به اسامی ثبت‌شده در مراکز درمانی است متذکر شد: آنچه از آمار جان‌باختگان کرونا در سازمان آرامستان‌ها ثبت می‌شود فراتر از این تعداد و فوت‌شدگان کرونایی مربوط به شهرها، روستاها و فوت‌شدگان در منازل را هم شامل می‌شود.

وی دغدغه و نگرانی سازمان آرامستان‌ها را روند صعودی تعداد مبتلایان در کاشان دانست و خاطر نشان شد: کارکنان آرامستان‌های کاشان کما فی سابق نظارت خود را بر روند غسل، کفن و دفن به روش‌های ابلاغی انجام می‌دهند و همچنان بر خودداری مردم جهت تجمع و حضور در آرامستان‌ها تاکید دارند.

ساران افزود: این‌که شهروندان کاشانی برای تشییع درخواست نصب سیستم صوتی دارند، و یا در پنج‌شنبه‌شب‌ها به‌رغم اطلاعیه‌های صادره قصد ورود به آرامستان‌ها را دارند، پرسش برانگیز است. مردم باید خودشان در وهله اول رعایت کنند.

بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان هرگونه تجمع و یا حضور در آرامستان‌های کاشان ممنوع است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.