مرکز تحقیقات ماسه بادی و نمک در آران‌وبیدگل ایجاد می‌شود

نشست رئیس دانشگاه آزاد کاشان با فرماندار آران و بیدگلکاشان فردا – رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: برای ایجاد مرکز تحقیقاتی ماسه بادی و نمک در آران‌وبیدگل از تمام ظرفیت‌های دانشگاه استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری آنا از کاشان، میثم عرب‌زاده در نشستی با فرماندار آران و بیدگل، معتمدان و هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز آران و بیدگل گفت: برای راه‌اندازی هرچه سریع‌تر مرکز تحقیقاتی ماسه بادی و نمک در آران و بیدگل از ظرفیت دانشگاه در این زمینه نهایت استفاده را می‌بریم تا نتایج حاصل از آن در خدمت اقتصاد کشور قرار گیرد.

بیشتر بخوانیم:
+ «میثم عرب‌زاده» رئیس دانشگاه آزاد کاشان شد

وی گفت: نعمت‌های سرشار الهی در کویر از جمله انرژی خورشیدی، ماسه بادی و نمک فرصت مغتنمی را در اختیار قرارداده تا بتوانیم با تکیه بر آن در خدمت توسعه کشور باشیم.

عرب‌زاده، ظرفیت‌سنجی برای امکان راه‌اندازی مدارس سما در شهرستان آران و بیدگل را یادآور شد و گفت: با تمام وجود مایلیم در این زمینه با بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند راه‌اندازی مدارس سما در واحد دانشگاهی کاشان که اکنون به جذب بیش از هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در همه مقاطع تحصیلی منجر شده است، گام برداریم.

فرماندار آران و بیدگل نیز در این نشست قابلیت‌های ارزشمند منطقه کاشان و به‌ویژه شهرستان آران و بیدگل را یادآور شد و گفت: از پیشگامی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه ایجاد سرای نوآوری نمک و ماسه بادی تشکر می‌کنیم و امیدواریم با سرعت و طی مراحل قانونی اقدامات لازم را انجام دهیم.

اسماعیل بایبوری افزود: دانشگاه‌های نسل اول دانشگاه‌هایی آموزش‌محور بودند و به مرور پژوهش‌محور و اکنون در نسل سوم باید به دانشگاه کارآفرین و در ادامه تمدن‌ساز یا اجتماعی تبدیل شوند تا رسالت خود را به نحو احسن انجام دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.