کتابخانه تخصصی کاشان‌پژوهی در کاشان گشایش یافت

افتتاح کتاب‌خانه تخصصی کاشان‌پژوهیکاشان فرداکتاب‌خانه تخصصی کاشان‌پژوهی در آیینی به مناسبت روز کتاب و کتاب‌خوانی در کاشان گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان روز شنبه در این آیین گفت: کتابخانه تخصصی کاشان‌پژوهی با همت سید محمد امامت، خیر نیک‌اندیش راه‌اندازی شده و دارای بانک اطلاعاتی پربار از نویسندگان شهرستان با اثرها و شرح حال آنان است.

میثم نمکی بیان کرد: بیش از ۲ هزار عنوان کتاب با موضوع کاشان از نزدیک به ۶۵۰ نفر نویسنده در این کتاب‌خانه گردآوری شده است که ۱۰۰ نفر از آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانیم:
+ فرصت اصلاح کتاب «اهل کاشانم» را از دست ندهید

وی افزود: برخی کتاب‌های این کتاب‌خانه واقع در خیابان محتشم کاشان قدمت زیادی دارد که نمونه آن کتاب آرامگاه عشق، اثر سهراب سپهری است.

فرماندار کاشان نیز در این آیین اظهار داشت: این شهرستان در طول تاریخ هشت هزار ساله خود هیچ‌گاه پایتخت نبوده است اما به علت ظرفیت‌هایش توانسته در کشور بدرخشد.

علی‌اکبر مرتضایی اضافه کرد: کاشان به عنوان پایگاه تشیع توانست مرکزی برای توسعه و پرورش عالمان دینی و رشته‌های دیگر علمی و هنری در کشور باشد؛ به گونه‌ای که افراد نخبه بسیاری نه تنها در کشور، بلکه به جهان معرفی کرده است.

مرتضایی همچنین در وبیناری با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اشاره به حدیث‌های معتبر، راه‌گشا و نورانی در مورد ارزش کتاب و کتاب‌خوانی در دین مبین اسلام و سخنان بزرگان، تاکید کرد: مهم‌ترین وسیله برای گسترش علم، کتاب و کتاب‌خوانی است که می‌تواند مجموعه‌ای از دستاورهای دانش بشری را به ارمغان آورد.

امروز همچنین تفاهم‌نامه‌ای برای گسترش همکاری‌ها بین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و کتاب‌خانه تخصصی کاشان‌پژوهی به امضا رسید.

۲۴ آبان‌ماه از سال ۱۳۷۲ با عنوان روز کتاب و کتابخوانی نام‌گذاری شده است.

در حال حاضر ۱۵ کتابخانه عمومی با ۱۵۰ هزار عنوان کتاب و ۱۱۰ کتابخانه در قالب کانون‌های فرهنگی مساجد در کاشان فعالیت دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.