مادر شهیدان ‌«حسنی فینی» به فرزندان شهیدش پیوست

مادر شهیدان‌« حسنی فینی » به فرزندان شهیدش پیوست.کاشان فردا – حاجیه خانم «فاطمه عباسی حسنارودی» مادر شهیدان «رضا» و «حسین حسنی فینی» پس از سال‌ها فراق به فرزندان شهیدش پیوست.

به گزارش شهدای کاشان، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر پاک این مادر فردا چهارشنبه ۲۸ آبان‌ماه در روستای حسنارود کاشان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانیم:
+ مادر شهیدان ‌«رضازاده لواف» به فرزندان شهیدش پیوست

شهید حسین حسنی فینی یکم شهریورماه ۱۳۴۴ در روستای حسنارود کاشان به‌دنیا آمد. پس از تحصیلات ابتدایی به کشاورزی پرداخت و با شروع حنگ تحمیلی، با عضویت در بسیج عازم جبهه شد. بیست‌وسوم تیرماه ۱۳۶۱ در عملیات رمضان در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به پهلو به شهادت رسید و در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

شهید رضا حسنی فینی نیز پنجم شهریورماه ۱۳۳۲ در روستای حسنارود کاشان چشم به جهان گشود. کارگر کارخانه حریر و مخمل کاشان بود. به عنوان بسیجی عازم جبهه شده و در عملیات رمضان حضور یافت. بیست‌و‌هفتم تیرماه ۱۳۶۱، چهار روز بعد از شهادت برادرش، به شهادت رسید.

پیکر مطهرش مدتها در منطقه ماند، تا اینکه پس از تفحص در سال ۱۳۷۴ در گلزار شهدای زادگاهش در کنار برادرش به خاک سپرده شد.

کاشان یک هزار و ۷۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم کردند که شامل ۲۲ سردار شهید، یک خانواده چهار شهید، هفت خانواده سه شهید، ۱۰۷ خانواده ۲ شهید و یک هزار و ۵۱۱ خانواده یک شهید، سه هزار و ۷۰۰ جانباز و ۱۹۱ آزاده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.