نام‌نویسی از صاحبان مشاغل خانگی در سامانه مشاغل

حسن‌ رمضانی رئیس اداره تعان، کار و رفاه اجتماعی کاشانکاشان فردا – رئیس اداره تعاون کار رفاه اجتماعی شهرستان کاشان از آغاز نام‌نویسی در سامانه مشاغل خانگی تا پایان آذرماه سال جاری خبرداد .

حسن رمضانی به پورتال خبری کاشان گفت: کسب و کار خانگی و یا مشاغل خانگی یکی از انواع فعالیت‌های اقتصادی است که ضمن تامین معیشت خانوارها، تحکیم بنیان خانواده را نیز بدنبال دارد و به دور از استیلای قوانین سخت و مزاحم کسب و کار است.

بیشتر بخوانیم:
+ طرح مشاغل خانگی بانوان در کاشان اجرا می‌شود

وی افزود: وجود فعالیت‌های متعدد در حوزه صنایع دستی، فرش و قالی دستباف‌، گیوه‌دوزی، خیاطی و رسته‌های مرتبط، پرورش ماکیان زینتی و حتی مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات در بخش مشاغل خانگی در کاشان مشهود است.

به گفته وی کاشان منطقه‌ای اقتصادی است که در حوزه مشاغل خانگی از سابقه دیرینه برخوردار بوده و نه تنها در سطح استان، بلکه در سطح کشور در این خصوص برای خود جایگاه برجسته‌ای دارد.

رمضانی اعلام کرد: با تفاهم‌نامه منعقده بین وزارت تعاون کار با جهاد دانشگاهی، سامانه‌ای به آدرس: Www.inhb.ir طراحی شده و کسانی که حداقل دارای سن ۱۸ سال تمام، بومی منطقه محل ثبت‌نام، فاقد بیمه کارفرمایی به‌جز کسانی که بیمه خویش‌فرمایی هستند و همچنین کسانی که عاری از اشتغال تمام‌وقت هستند می‌توانند تا پایان آذرماه  در این سامانه نام‌نویسی، و کد و رمز ورود به سامانه را دریافت کنند.

رئیس اداره تعاون کار رفاه اجتماعی کاشان یادآور شد: کسانی که درصدد اخذ مجوز و یا تمدید آن هستند یا تمایل به دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت در حوزه مشاغل خانگی دارند، مناسب است در این سامانه نام‌نویسی کنند.

وی یادآور شد: از اهداف طراحی این سامانه امکان توانمندسازی و ارایه آموزش‌های لازم در پروسه تامین مواد اولیه فرایند تولید و بازاریابی محصول خواهدبود.

به گفته وی این سامانه امکان تحلیل وضعیت بازار مشاغل خانگی و ترکیب فعالین آن را برای سیاست‌گزاران جهت اخذ تصمیم مناسب‌تر فراهم می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.