نقد و بررسی «هنر شفاف‌اندیشیدن» در بیمارستان آیت‌الله یثربی

نقد کتاب هنر شفاف‌اندیشیدن در بیمارستان یثربی کاشانکاشان فردا – پنجاه‌وچهارمین نشست کتاب‌خوانی و نقد و بررسی کتاب بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان با بررسی و نقد کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» برگزار شد.

در این نشست که عصر چهارشنبه ۲۸ آبان‌ماه در سالن همایش‌های بیمارستان برگزار شد، «فاطمه گلشنی» در مورد محتوای کتاب و نگاه نویسنده به پدیده اندیشه و تفکر و ارائه راه‌کارهای برای شفاف اندیشیدن و رفع موانع اندیشه شفاف از نگاه نویسنده کتاب مطالبی ارائه کرد.

بیشتر بخوانیم:
+ پنجاه‌و‌دومین نشست کتابخوانی بیمارستان آیت‌الله یثربی برگزار شد

کتاب هنر شفاف‌اندیشیدن نوشته رولف دوبلی و ترجمه مشترک عادل فردوسی‌پور، بهزار توکلی، علی شهروز است و با توجه به استقبال مخاطبین تاکنون ۹۰ بار تجدید چاپ شده است.

این کتاب در ۹۹ بخش مختلف که هر کدام عنوان‌ و موضوع مجزایی دارند به بررسی دقیق استدلال‌های معیوبی می‌پردازد که منجر به تکرار اشتباهات از طرف اشخاص، حرفه‌ها و ملت‌ها می‌شود.

دوبلی در این کتاب، دستورالعملی برای شادمانی ارائه نمی‌دهد، بلکه شناختی در مورد چگونگی کارکرد ذهن ارائه می‌کند. به عبارت دیگر می‌توان گفت این کتاب اثری موشکافانه درباره پیشگیری از غمگینی خودساخته است.

فاطمه گلشنی در این جلسه به قسمت‌هایی از این کتاب اشاره کرد و بیان داشت: فرض کن آنچه در اختیار داری چیزی است که جهان به‌طور موقت به تو داده است و می‌تواند در یک چشم بر هم زدن آن را یا حتى بیشتر از آن را از تو پس بگیرد.

اگر می‌خواهی کسی را در مورد موضوعی متقاعد کنی، بر مزایای آن تمرکز نکن، بلکه سعی کن به او نشان بدهی چگونه می‌تواند از مضرات آن رها شود.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم بگوییم چه چیزی موفق‌مان می‌کند. تنها می‌توانیم چیزهایی را مشخص کنیم که مانع موفقیت ما می‌شود یا نابودش می‌کند. ‏نیمه منفی ماجرا، یعنی خطاهای فکری را حذف کن تا نیمه مثبت، خود عهده‌دار کار شود. این تنها چیزیست که لازم است بدانیم

بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان نخستین بیمارستان دوستدار کتاب کشور است که طرح‌هایی برا اشاعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی ار نخستین روزهای بهره‌برداری از بیمارستان ارائه کرده که یکی از این طرح نشست‌ها دوره‌ای کتاب‌خوانی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.