افزایش نگران‌کننده بستری مادران باردار کرونایی و اطفال در کاشان

دکتر ابوالفضل شجاعی رئیس بیمارستان بهشتی کاشانکاشان فردا – رئیس بیمارستان بهشتی کاشان از افزایش نگران‌کننده بستری مادران باردار کرونایی و اطفال در این مرکز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان، دکتر ابوالفضل شجاعی گفت: در هفته اخیر، چهار مادر باردار و سه کودک ۶ و ۸ ماهه و یک کودک ۱۱ ساله مبتلا به کرونا در این مرکز بستری شده‌اند که نشان از عدم رعایتبارد اصول مراقبت‌های بهداشتی توسط آن‌ها و خانواده این بیماران می‌دهد.

بیشتر بخوانیم:
+ بازگشت مادر باردار به زندگی بعد از شكست كرونا

دکتر شجاعی به ضعف سیستم ایمنی مادر باردار و جنین اشاره کرد و افزود: این وضعیت می تواند هردو نفر را در معرض خطرات بزرگ‌تری قرار دهد، بنابراین باید مسئله ابتلای مادران باردار به کرونا جدی گرفته شود.

وی افزود: هنوز برای هیچ‌کس ثابت نشده که کرونا از مادر به جنین منتقل می‌شود و یا مثبت‌شدن برخی نوزادان به دلیل انتقال سریع این ویروس هنگام زایمان و از طریق قطرات تنفسی مادر رخ می‌دهد، بنابراین با توجه به اینکه کرونا، درمان قطعی ندارد و خطرات آن برای مادر باردار و جنین ناشناخته است، تنها راهکار فعلی رعایت حداکثری نکات پیشگیری است و مادران باردار باید در این زمینه احتیاط بیشتری داشته باشند.

رئیس بیمارستان بهشتی کاشان از مادران باردار خواستبه به غیر از انجام مراقبت‌های دوران بارداری، آن هم با رعایت حداکثری نکات بهداشتی، به هیچ عنوان دیگر از خانه خارج نشوند.

دکتر شجاعی تاکید کرد: در کنار مادران باردار، خانواده این افراد هم باید نکات بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند و توصیه می‌شود تا زمان به دنیا آمدن نوزاد رعایت فاصله لازم را با مادر باردار در محیط خانه هم داشته باشند.

وی اعلام کرد: حدود ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در این مرکز درمانی بستری هستند که با ورود سرما به شهرستان و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و افزایش مبتلایان به کرونا در روزهای آینده، با مشکلاتی زیادی در پذیرش بیماران در این مرکز مواجه خواهیم شد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.