حسن نراقی نویسنده و پژوهش‌گر کاشانی درگذشت

حسن نراقی نویسنده و پژوهشگر اجتماعیکاشان فردا حسن نراقی نویسنده و پژوهش‌گر اجتماعی کاشانی فرزند محمد، و از نوادگان فاضلین نراقی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش کانال تلگرامی نراق شهر من، مرحوم حسن نراقی یکی دو سال پیش در تماس با یکی از سایت‌های محلی خودش را این‌گونه معرفی کرده‌است: بنده در [اردیبهشت] سال ١٣٢٣ در کاشان متولد شدم، و در سن چهار سالگی به همراه خانواده به زنجان عزیمت نمودیم. بر این اساس به راحتی ترکی صحبت می‌کنم.

گرچه در تهران ساکن هستم ولی به نراق محل تولد نیاکانم عشق می‌ورزم و بارها به این شهر و زادگاهم کاشان مسافرت داشتم و همچنان علاقمندم به این مناطق سفر کنم.

وی در ادامه نسب اجدادی خود را این‌گونه معرفی می‌کند: حسن نراقی فرزند محمد ابن ابوالحسن ابن ابوالقاسم ابن علامه ملا محمد نراقی ابن علامه حاج ملا احمد ابن علامه حاج ملا محمد مهدی ابن ابی ذر نراقی.

بیشتر بخوانیم:
+ «علی شریف» ادیب، مترجم و شاعر معاصر کاشان دار فانی را وداع گفت

حسن نراقی پژوهشگر مشهوری است و موثرترین اثر او کتاب «جامعه‌شناسی خودمانی» است که در سال ۱۳۹۹ به چاپ سی و سوم رسید.

«پی‌نکته‌هایی بر “جامعه‌شناسی خودمانی”»، چکیده تاریخ ایران: از کوچ آریایی‌ها تا پایان سلسله پهلوی، ناگفته‌ها … : در گفت‌وگو با روزبه میرابراهیمی و خط خوش فارسی (مجموعه مقالات) برخی دیگر از آثار قلمی این پژوهشگر اجتماعی است.

حسن نراقی که از چند وقت پیش از بیماری سرطان رنج می‌برد،شامگاه شنبه یکم آذرماه ١٣٩٩ جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

کتاب جامعه‌شناسی خودمانی مرحوم نراقی که توسط نشر اختران منتشر شده است، اگرچه با ان‌قلت‌های مجامع آکادمیک مواجه شد، اما در بین عموم مردم با اقبال قابل‌توجهی روبه‌رو شد و نه تنها این کتاب بارها تجدید چاپ شد، بلکه به‌خاطر زبان صمیمی و در عین حال صریح آن به طور شایسته‌ای هم مورد خوانش و توجه قرار گرفت و حتی تاثیر‌گذار بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.