مشارکت زندانیان کاشان در طرح جنگل‌کاری

جنگل‌کاری توسط زندانیان کاشانکاشان فردا ـ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان از اجرای طرح سراسری جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز با مشارکت مددجویان زندان این شهرستان کاشان به وسعت ۱۴۰۰ هکتار خبر داد.

محمدمهدی شریفی، رئیس اداره منابع طبیعی کاشان، در گفت‌وگوی با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه مشترک سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و سازمان امور زندان‌های کشور و توافق آن‌ها برای مشارکت مددجویان و کمک به معیشت خانواده آن‌ها در توسعه فعالیت‌های عمرانی و احیای منابع طبیعی افزود: در هماهنگی با اداره امور زندان‌های کاشان مقرر شد ضمن پرداخت هزینه مناسب در اجرای پروژه جنگل‌کاری از مددجویان این زندان استفاده شود.

بیشتر بخوانیم:
+ بخشودگی‌ها می‌تواند برای زندانیان کتاب‌خوان درنظر گرفته‌شود

+ زندانیان در آمریکا برای شرکت‌ها کار ارزان‌قیمت می‌کنند

او، مشارکت روزانه ده‌ها نفر از مددجویان زندان کاشان در اجرای طرح ۱۴۰۰ هکتاری جنگل‌کاری کاشان به مدت دو ماه را تاکید کرد و افزود: از توانمندی مددجویان زندان کاشان برای اجرای این طرح در کاشت بذر جنگلی بادام کوهی استفاده می‌شود.

به گفته او، طرح توسعه فضای سبز شهرستان کاشان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به عنوان بزرگ‌ترین طرح جنگل‌کاری در شمال استان اصفهان از ابتدای پاییز امسال با ایجاد ۷۰۰ هزار گوده و بذرکاری درختچه بادام کوهی در ۱۴۰۰ هکتار از اراضی ملی اطراف شهر کاشان آغاز شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان، افزایش ۴۰ مترمربعی سرانه فضای سبز شهر کاشان را با اجرای طرح جنگل‌کاری تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح اثر بسزایی در تلطیف هوا، جلوگیری از ورود سیل و رواناب به شهر کاشان، منظرسازی زیبا و کمک به اقتصاد دامداری و زنبورداری منطقه دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.