مدیرمسئول کاشان‌نیوز و حسین فرخیار تبرئه شدند

شعبه دادگاه تجدید نظر در کاشان دائر می‌شودکاشان فرداسعید غلامیان مدیرمسئول پایگاه خبری کاشان نیوز و دکتر حسین فرخیار که با شکایت شورای اسلامی سفیدشهر متهم به نشر اکاذیب شده بودند، توسط هیئت‌ منصفه مطبوعات در استان اصفهان بی‌گناه اعلام شدند.

به گزارش کاشان نیوز، چندی قبل دادسرای آران و بیدگل در پی شکایتی که از طرف شورای سفیدشهر طرح ‌شده بود، وارد مرحله تحقیق شد اما با استرداد این شکایت دادسرای آران و بیدگل قرار منع پیگرد علیه مدیرمسئول کاشان نیوز صادر کرد.

بیشتر بخوانیم:
+ دادگاه سعید غلامیان و دکتر حسین فرخیار برگزار شد

مدتی بعد دادسرای کاشان پس از شکایت شورای اسلامی سفیدشهر اتهام توهین به مقامات و مسئولین را مردود دانسته، اما کیفرخواستی تحت عنوان نشر اکاذیب صادر، و دادگاه کیفری ۲ کاشان بر مبنای آن ۴ ماه زندانی برای مدیرمسئول کاشان نیوز و دکتر حسین فرخیار صادر کرده بود که پس از ارجاع پرونده به هیئت‌منصفه مطبوعات مستقر در استان اصفهان رأی بر برائت صادر شد.

حسین فرخیار طی یک مصاحبه با کاشان نیوز در خصوص شهر زیرزمینی سفیدشهر گفته بود: «چیزی که من در مشاهداتم از تمامی فضاهایی که به‌عنوان شهر زیرزمینی مطرح کردند دیدم، تنها فضاهای مجزای زیرزمینی بود که به نظر می‌رسد فضای ارتباطی درون خانوادگی و همسایگی خانه‌ها باشد. فضاهایی که در بعضی خانه‌های کاشان، آران و بیدگل و کل منطقه دیده می‌شود.»

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد کاشان تاکید کرده بود: «نباید فضایی بسازیم که وجود ندارد و بخواهیم مسیر تاریخ کاشان را عوض کنیم. تنها به این دلیل که این منطقه زادگاه فرد خاصی است؟ فردی که می‌خواهد شهر زادگاه خود را از بن‌بست دربیاورد، اما باید بدانیم اگر توانستیم رئیس چند اداره را عوض کنیم، با قدرت سیاسی و پول نمی‌توانیم مسیر تاریخ را هم تغییر دهیم.»

حکم ۴ ماه زندان که در دادگاه کیفری ۲ کاشان صادر شد به دلیل عدم صلاحیت رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی توسط دادگاه تجدیدنظر نقض و پرونده پس از ارجاع به دادگاه کیفری یک که با حضور هیئت‌منصفه تشکیل می‌گردد رأی بر برائت هر دو متهم این پرونده داده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.