بهره‌برداری از سه گلخانه در شهرستان کاشان

گلخانه کشت خیار در نابرکاشان فردا – ۳ گلخانه گل و گیاه زینتی و تولید صیفی‌جات با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد تومانی در راوند و روستای نابر از بخش برزک شهرستان کاشان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیر جهاد کشاورزی کاشان با بیان اینکه این گلخانه‌ها در مجموع ۱۵ هزار مترمربع وسعت دارند گفت: گلخانه گل و گیاه زینتی با تولید سالانه ۶۰۰ هزار گلدان انواع گل ساخته شده و در مرحله نخست برای ۱۵ نفر اشتغال‌زایی داشته است.

بیشتر بخوانیم:
+
کاشان دارای بالاترین کشت محصولات گلخانه‌ای در بخش کویری استان

رضا مظلومی با
بیان اینکه گلخانه تولید گوجه فرنگی هم در منطقه راوند از توابع بخش مرکزی کاشان با ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ تن گوجه فرنگی و برای ۱۲ نفر شغل ایجاد کرده‌است  گفت: گلخانه تولید خیار در بخش نابر هم با تولید سالانه ۲۰۰ تن زمینه اشتغال ۸ نفر را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کاشان دارای ۲۸ هکتار گلخانه است گفت: تعهد شهرستان کاشان در ایجاد گلخانه در سال جاری، هفت و نیم هکتار است که تاکنون بیش از ۱۵ هکتار مجوز برای تأسیس گلخانه صادر شده و پنج و نیم هکتار آن اجرایی شده است.

تغییر الگوی کشت و گرایش به کشت از نوع گلخانه‌ای ضمن این‌که تا اندازه قابل قبولی از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند، مانع عمده‌ای در مقابل خسارت‌ها سرما‌زدگی محصولات است و از این نظر ریسک کار را به شدت پایین می‌آورد.

از طرفی در مناطقی از جمله کاشان که با مشکل کم‌آبی هم در بخش کویر و هم در بخش کوهستان مواجه هستند، کشت گلخانه‌ای یکی از راه‌های با صرفه برای کشت محصولات کم‌آب‌بر و از طرفی مراقبت از تبخیر زیاد و هدررفت آب است.

منطقه کاشان یکی از مناطق پیشرو در افزایش سطرح زیرکشت محصولات کلخانه‌ای و با تسهیدات اقدامات در دست اجرا این مقدار رو به افزایش هم هست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.